فونیکسریمکسبهتام

ادامه اعتراضات مردم فرانسه به افزایش قیمت سوخت

عصر خودرو- سخنگوی شرکت توتال با اعلام ادامه اعتراضات مردم فرانسه به افزایش قیمت سوخت، از مسدود شدن راه های دسترسی به دست کم سه جایگاه سوخت این شرکت خبر داد.

ادامه اعتراضات مردم فرانسه به افزایش قیمت سوخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، اعتراضات مردم فرانسه به افزایش قیمت سوخت که از تاریخ 17 نوامبر (دو روز قبل) آغاز شده همچنان ادامه دارد.

    در روز اول این اعتراضات یک نفر کشته و بیش از 400 نفر دیگر زخمی شدند.

    در همین رابطه سخنگوی شرکت نفتی توتال اعلام کرد که مردم فرانسه در اعتراضات خود راه های منتهی به جایگاه های سوخت این شرکت را مسدود کرده اند.

    عمده افراد حاضر در این اعتراضات «جلیقه زرد» را به عنوان نماد اعتراضات خود انتخاب کرده اند از همین رو برخی رسانه ها آنها را با عنوان جلیقه زردها معرفی می کنند.

    دولت فرانسه قصد دارد از ابتدای سال آینده میلادی مالیات بر هر لیتر گازوییل را 6.5 و هر لیتر بنزین 2.9 سنت افزایش دهد و جلیقه زردها که عمدتا مردمان طبقه متوسط فرانسه هستند، از پیامدهای این تصمیمات بر زندگی و قدرت خرید خود نگرانند.

    بنا بر اعلام وزیر کشور فرانسه، در اعتراضات روز شنبه که بزرگترین بسیج عمومی «جلیقه زردها» محسوب می‌شد، بیش از 287 هزار نفر در 2034 منطقه بسیج شدند و از این تعداد 3500 تن همچنان در طول شب منتهی به یکشنبه برای نشان دادن اعتراض خود در خیابان‌ها و جاده‌ها باقی ماندند.

    دولت در روز یکشنبه برای جلوگیری از بسته شدن راهها توسط معترضان، حدود 150 نقطه و مسیر اصلی را تحت نظارت قرار داد.

    علاوه بر جاده‌ها و بزرگراهها، معترضان در تلاش بودند تا مسیرهای منتهی به برخی از مراکز گردشگری از جمله پارک تفریحی «دیزنی لند» در نزدیکی پاریس را نیز مسدود کنند که نیروهای پلیس مانع از این کار شدند.

    برخی از معترضان با خودروهایشان با سرعتی بسیار پایین در جاده‌ها به حرکت درآمدند و با اقدامی که «عملیات حلزون» نام دارد، مانع از تردد عادی خودروها شده و راه بندان‌های سنگینی را بوجود آوردند. چنین اقداماتی در بیش از 30 نقطه فرانسه به اجرا درآمد و کند کردن حرکت خودروها تا ظهر یکشنبه ادامه داشت.
    کد خبر

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو