فونیکسریمکسبهتام

تاثیر عرض پیاده روها در مرگ عابران پیاده

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خواستار اصلاح عرض برخی از پیاده روها به منظور کاهش آمار مرگ عابران پیاده در حوادث رانندگی شد.

تاثیر عرض پیاده روها در مرگ عابران پیاده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در چهارمین همایش ملی ایمنی ترافیک که صبح امروز در محل دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، گفت: در کشور ما با توجه به گستردگی جغرافیایی و شرایطی که از نظر اقلیمی وجود دارد ما توانستیم با امکانات و مقدوراتی که در اختیار داریم به موفقیت‌های چشمگیری در کاهش آمار جان باختگان حوادث رانندگی دست پیدا کنیم.

    وی با بیان اینکه امیدواریم با بهره گیری از روش‌های علمی و نوین و مشارکت همه دستگاه‌ها شاهد پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و در پی آن کاهش آمار جان باختگان و مصدومان حوادث ترافیکی باشیم، تصریح کرد: برابر آمارهای پزشکی قانونی حدود 51 درصد از افرادی که در حوادث رانندگی جان خود را در سال گذشته از دست داده‌اند بین 21 تا 50 سال سن داشتند و این یعنی درصد قابل توجهی از جان باختگان حوادث رانندگی را نیروهای کار و مولد ما تشکیل می‌دهند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه بیش از 90 درصد ترددها و جابجایی‌ها در کشور ما از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد، گفت: 9 درصد نیز از طریق حمل و نقل ریلی و هوایی انجام می‌شود. بنابراین ما هر چه بتوانیم استفاده از حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی را افزایش دهیم قطعا در کاهش تصادفات موفق خواهیم بود.

    به گفته وی، در پایان سال 96 آمارها حاکی از این است که بیش از 21 میلیون خودرو در کشور تردد داشته است.

    رییس پلیس راهور افزود: همچنین باید توجه داشت که از سال 85 تا کنون تعداد گواهینامه‌های رانندگی صادر شده از مرز 39 میلیون گواهینامه گذشته که از این تعداد 28 میلیون نفر گواهینامه فعال دارند. یعنی حدود 10 سال است که گواهینامه دریافت کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه افزایش استفاده از خودروهای شخصی در کشور رو به افزایش است، گفت: طبق آمارهای ما بیش از 60 درصد خودروهایی که صبح‌ها در معابر تردد می‌کنند تک سرنشین هستند که علاوه بر تاثیری که تردد این خودروها در آلودگی هوا دارد باید گفت که هر چقدر تعداد خودروها افزایش پیدا کند احتمال وقوع تصادفات نیز بیشتر می‌شود.

    سردار مهری اضافه کرد: در عین حال متاسفانه شاهد این هستیم که استفاده از دوچرخه و پیاده روی نیز نسبت به گذشته کمتر شده است.

    وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد جان باختگان حوادث رانندگی در شهرها عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران هستند، گفت: متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز باعث وقوع 81 درصد از تصادفات منجر به فوت شده است.

    سردار مهری با اشاره به آمارها از بستن کمربند ایمنی در کشور تصریح کرد: طبق آمارهای ما بیش از 90 درصد افراد در حین رانندگی از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند و در حادثه اخیری که برای خودروی حامل دو تن از مسئولان کشورمان رخ داد بستن کمربند ایمنی و نقش آن خود را نشان داد.

    وی افزود: موتورسیکلت‌سواران باید از کلاه ایمنی استفاده کنند. چرا که استفاده از کلاه ایمنی یک امر ضروری است و در کاهش تصادفات آسیب‌های ناشی از آنها بسیار موثر است؛ به طوریکه طبق آمارهای ما 62 درصد جان باختگان تصادفات موتورسیکلت به دلیل ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند و این یعنی کلاه ایمنی استاندارد در اکثر مواقع می‌توانست جان این افراد را نجات دهد.

    سردار مهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش حوادث رانندگی گفت:‌ نیروی انتظامی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده، به طوریکه در سال 89 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی را بعد از 40 سال در مجلس شورای اسلامی تغییر داد. البته در حال حاضر نیز که هفت سال از اجرای این قانون می‌گذرد نیاز به بازنگری وجود دارد؛ چرا که قانون باید بازدارندگی خوبی داشته باشد.

    وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد جان باختگان حوادث رانندگی در شهرها عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند، ادامه داد: از سال 85 تا سال 96 بیش از 242 هزار نفر در حوادث رانندگی داخل کشور جان خود را از دست داده‌اند که بیش از 23 درصد از این آمار عابران پیاده بودند. علت این امر در برخی مواقع نیز عرض کم پیاده‌روهاست که ما در همین راستا این مسئله را در شورای عالی ترافیک مطرح کردیم و خواستیم تا برای افزایش عرض پیاده روها تمهیداتی در نظر گرفته شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط