فونیکسریمکسبهتام

معرفی موتورسیکلت الکتریکی انگلیسی با صفر تا صد ۳.۱ ثانیه

عصر خودرو- مهندسان انگلیسی اخیرا موتور سیکلت الکتریکی پشرفته ای ساخته اند که ظرف ۳.۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

معرفی موتورسیکلت الکتریکی انگلیسی با صفر تا صد ۳.۱ ثانیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این موتور سیکلت "Arc Vector" نام دارد و توسط مهندسان بریتانیایی طراحی و توسعه داده شده و قیمت آن 90 هزار پوند است.

    موتور سیکلت مذکور توسط یک تیم از مهندسین شهر کاونتری انگلستان طراحی و ساخته شده است.

    موتور سیکلت "Arc Vector" دارای ساختار کربنی است و به همین دلیل سنگین نیست و عملکرد آن همانند موتور سیکلت‌های مسابقات حرفه‌ای موتورسیکلت‌رانی است و از یک سلول الکتریکی برای تولید 399 واحد ولتاژ استفاده می‌کند.

    شتاب صفر تا 100 این موتور 3.1 ثانیه است و حداکثر سرعت آن 192 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ می‌توان یک مسافت 200 مایلی(321.869 کیلومتر) را با این موتور طی کرد.

    اما نکته ای که نظر افراد را درباره این موتور سیکلت جلب می‌کند این است که این موتور دارای یک لباس و یک کلاه ایمنی مخصوص است. لباس، خطرات اطراف کاربر را به او هشدار داده و هنگامیکه سرعت راکب بالا می‌رود، به ارتعاش در می‌آید، کلاه ایمنی نیز اطلاعاتی مانند سرعت و گردش را کنترل کرده و دارای "دوربین دید عقب"(rear view camera) است.

    این موتورتوسط  شرکت "Arc" ساخته شده است. در این شرکت یک تیم از متخصصان و مهندسان برتر انگلستان که وسایل نقلیه پیشرفته را می‌سازند، فعالیت می‌کنند.

    این موتورسیکلت در" بزرگترین نمایشگاه موتورسیکلت جهان در اروپا "(EICMA) و در شهر میلان رونمایی شد.

    در این موتورسیکلت از یک شاسی سبک و اجزای کربن برای قسمت عقب استفاده شده است و با اینکه یک منبع برق بزرگ در این موتور تعبیه شده است اما وزن آن تنها 220 کیلوگرم است.

    همچنین در این موتور از قطعاتی نظیر سیستم تعلیق  Ohlins، ترمز برمبو و چرخ‌های BST استفاده شده است.

    افراد با خرید هر موتور می‌توانند شارژر مخصوص آن را نیز دریافت کرده و آن را در مکانی که خود تعیین می‌کنند نصب کرده و هر بار موتور خود را ظرف 45 دقیقه شارژ کنند.

    کلاه ایمنی این موتور توسط شرکت "Zenith" و با همکاری شرکت بریتانیایی"Hedon" طراحی شده است و دارای حسگرهای سرعت و سیستم تعیین مسیر است که بر روی لبه کلاه تعبیه شده‌اند.

    دوربین نمای عقب کلاه ایمنی به کاربر امکان می‌دهد آنچه را که پشت سرشان است را بدون نیاز به چرخش سر خود مشاهده کنند.

    لباس سفارشی که Origin نام دارد، با استفاده از فناوری "تعامل انسان و رایانه"(HMI) طراحی شده است.

    این لباس با همکاری شرکت Knox، طراحی شده است و علاوه بر پخش کردن موسیقی می‌تواند به کاربر اطلاع دهد که چه میزان از حد توانایی موتورسیکلت استفاده شده است و این کار را نیز بر اساس عواملی مانند چگونگی ترمز کردن تشخیص می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو