فونیکسریمکسبهتام

با همکاری سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان و پلیس؛

طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گرگان آغاز شد

عصر خودرو- با همکاری سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و پلیس راهور گرگان طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گرگان آغاز شد.

طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گرگان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  تردد مسافربرهای شخصی یکی از معضلات جدی است که باید با ساماندهی ایستگاه‌ها، افزایش نظارت‌ها و فرهنگ‌سازی این مشکل را برطرف کرد.

    تعداد بسیار زیاد مسافربرهای شخصی در سطح شهر گرگان، امروزه به معضلی جدی برای مدیریت شهری مبدل شده است.

    مشخص نبودن محل سکونت مالکان خودروهای شخصی، اخذ کرایه‌های خارج از ضوابط، مبهم بودن وضعیت صلاحیت رانندگان برای فعالیت در این عرصه، ایجاد مشکلات برای تاکسی‌هایی که به صورت قانونمند و در چارچوب ضوابط فعالیت می‌کنند و برخی چالش های اجتماعی و امنیتی، تنها بخشی از تبعات و پیامدهای حضور مسافربرهای شخصی غیرمجاز در سطح شهر است.

    کارگروه برخورد با مسافربرهای شخصی

    اما اخیراً طرح برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در گرگان شروع شده و کارگروهی در همین راستا شکل گرفته است؛ در همین خصوص با رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان گفتگو کردیم؛ احمدعلی سالاری   گفت: برای بررسی وضعیت مسافربرهای درون شهری که بدون داشتن مجوزهای قانونی کار جابجایی مسافر را در سطح شهر انجام می‌دهند کارگروهی به همین عنوان تشکیل شد.

    وی افزود: این کارگروه متشکل از سازمان حمل و نقل، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اماکن، نماینده دادستان، نماینده استانداری و فرمانداری است.

    اعمال قانون خودروهای شخصی

    سالاری با بیان این‌که جلسه کارگروه دو هفته پیش برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که پلیس راهور به استناد قانون جرائم نسبت به اعمال ردیف مربوطه برای مسافربرهای شخصی فاقد مجوز اقدام کند.

    وی گفت: همچنین سازمان حمل و نقل وظیفه دارد نسبت به شناسایی و آمار تقریبی خودروهای شخصی در سطح شهر اقدام کند که ما در حال شناسایی و آمارگیری هستیم.

    مکاتبه‌ای هم با مقامات قضایی شده ولی هنوز دستور توقیف نداده‌اند که ما آن‌ها را به پارکینگ منتقل کنیمسالاری تصریح کرد: براساس نظر این کارگروه موضوع به شورای ترافیک شهرستان و استان هم اعلام شد تا تصمیم درست و عاجلی در این خصوص گرفته و محدودیت‌های ترافیکی برای آن‌ها ایجاد شود.

    وی گفت: به کمک کارشناسان سازمان و پلیس راهور اعمال قانون صورت می‌گیرد و بازخوردهای خوبی تاکنون داشته است.

    سالاری با بیان این‌که این کار هر روزه انجام می‌شود، تصریح کرد: جلسات کارگروه هم هر دو الی سه هفته یک‌بار برگزار خواهد شد و ما آمار تعداد مسافربرهای شخصی را در جلسه بعدی به اطلاع اعضای کارگروه خواهیم رساند.

    نظارت توسط نیروهای بازرسی سازمان حمل و نقل

    سالاری گفت: تمام عوامل و نیروهای بازرسی ما در کنار پلیس راهور هستند و بر خودروهای فاقد مجوز و مجوزدار خاطی نظارت و اعمال قانون می‌کنند.

    وی اضافه کرد: چهار نیروی بازرسی داریم و هر روز از ایستگاه‌ها بازدید کرده و وظایف خود را انجام می‌دهند.

    وی تصریح کرد: به اسناد ماده دو قانون سوخت و ماده 31 و 32 قانون و مقررات حمل و نقل عمومی وظیفه ساماندهی و نظارت بر حمل و نقل درون شهری وظیفه ما است.

    سالاری گفت: طبق قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی برای هر خودرویی که بدون اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح نسبت به جابجایی مسافر اقدام کند براساس این قوانین و قوانین مرتبط با حوزه حمل و نقل عمومی باید اعمال قانون و از ادامه کارش جلوگیری شود.

    وی متذکر شد: اعمال قانون در راستای حمایت از ناوگان حمل و نقل عمومی است، ناوگانی که دفترچه فعالیت قانونی داشته و عوارض قانونی حمل و نقل شهر را پرداخت می‌کنند و این روزها به دلیل وجود مسافربرهای زیاد شخصی از نظر جابجایی تعداد مسافر و نوع کار دچار مشکل شدند و نسبت به این موضوع معترض هستند.

    دستور توقیف نداریم

    همچنین برای آگاهی از چگونگی عملکرد پلیس راهور گرگان و مبلغ جریمه با سرهنگ عباس مهاجر بسطامی گفتگو کردیم، وی اظهار کرد: برخورد با مسافربرهای شخصی همواره در دستور کار ما است و اعمال قانون انجام می‌دهیم.

    وی افزود: مکاتبه‌ای هم با مقامات قضایی شده ولی هنوز دستور توقیف نداده‌اند که ما آن‌ها را به پارکینگ منتقل کنیم.

    مهاجر بسطامی ادامه داد: مبلغ جریمه 30 هزار تومان است و روزانه به طور میانگین 50 خودروی مسافربری شخصی فاقد مجوز جریمه می‌شوند.

    البته با تلاش نیروهای پلیس و سازمان حمل و نقل شهرداری مسیر خوبی برای برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز شکل گرفته اما در این میان نباید از نقش حائز اهمیت شهروندان به عنوان مسافرانی که متقاضی دریافت خدمات حمل و نقل هستند به سادگی گذشت.

    قاعده عرضه و تقاضا از مؤلفه‌های حائز اهمیت در این عرصه به شمار می‌رود و به واقع در صورت عدم استقبال مردم و شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی، عرضه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و به تبع انگیزه‌ای برای گرایش افراد به چنین فعالیت‌هایی باقی نمی‌ماند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو