فونیکسریمکسبهتام

خودروهای پلیس ساری به دوربین مجهز شد

عصر خودرو- با رونمایی از خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلفات پلیس راهنمایی و رانندگی شهر ساری، تمامی خیابان های این شهر از امروز چهارشنبه در تیررس ثبت تصویری تخلفات رانندگی قرار گرفته است.

خودروهای پلیس ساری به دوربین مجهز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خودروهای هوشمند کنترل تخلفات مجهز به 2 دستگاه دوربین هستند و تمامی تخلفات رانندگی را با درج محل وقوع، نوع تخلف و همچنین پلاک خودرو ثبت می کنند و به صورت خودکار نیز جریمه بر اساس قوانین مصوب به نام مالک خودروی متخلف اعمال می شود.
    همچنین همزمان با اعمال قانون، برای فردی که پلاک خودرو به نامش ثبت شده پیامک ارسال می شود تا از نوع تخلف و میزان جریمه اطلاع یابد.
    بر این اساس، از این پس هر خودرویی که در مکان های غیر مجاز شهر متوقف شده باشد، توسط سامانه ثبت تخلفات سیار پلیس راهنمایی و رانندگی با ثبت تصاویر جریمه می شود.
    ** پارک دوبله عامل اصلی ترافیک در شهرهای مازندران
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عامل اصلی حدود 40 درصد ترافیک در پنج شهر بابل ، ساری ، قائمشهر، تنکابن و آمل فقط به دلیل پارک دوبله خودروها است، گفت : به همین منظور با همکاری شهرداری و شورای اسلامی این شهرها خودروهای مجهز به دوربین ثبت تخلف در حال راه اندازی است.
    سرهنگ مهدی باقری با بیان اینکه 2ماه گذشته شهر بابل مجهز به 2 خودروی مجهز به ثبت تخلف شده است، افزود: امروز نیز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری از 2 دستگاه خودرو دوربین دار با هدف ثبت تخلف خودروهای پارک شده در این شهر رونمایی و راه اندازی شده است.
    وی توضیح داد: استفاده از تجهیزات نوین برای کنترل سوانح بسیار گران و هزینه بر است و از همین رو خودروها و دوربین ها با همکاری شهرداری ها خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد.
    رئیس راهور استان مازندران ایستادن زیر تابلو مطلقا ممنوع، ایستادن در حریم عابر پیاده، توقف در گذرگاه عابر پیاده، ایستادن در حریم چهار راه، ایستادن غیر مجاز در ایستگاه اتوبوس و تاکسی و توقف دوبله را از جمله مهم ترین تخلفاتی دانست که توسط دوربین های این خودرو ها ثبت می شود.
    سرهنگ باقری از شهروندان خواست تا با رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی پلیس را در ایجاد نظم و روانسازی ترافیک یاری دهند.
    وی با اشاره به اینکه با همکاری شهرداری های آمل، قائمشهر و تنکابن تا پایان امسال خودروهای هوشمند ثبت تخلف در این شهرها نیز راه اندازی شود، گفت: پیش بینی می شود تا سه هفته آینده ترافیک در مرکز شهر ساری تا 30 درصد کاهش بیابد.
    پارک دوبله یکی از مهم ترین علت های ترافیک در خیابان های ساری است به طوری که در بعضی از خیابان های این شهر به علت بافت قدیمی و داشتن مرکزیت تجاری و اداری ،همواره تعداد زیادی مامور پلیس حضور دارند تا مانع پارک دوبله یا پارک در محل های ممنوع خودروها شوند.
    خیابان های فرهنگ و قارن ساری هر روز در ساعات صبح و عصر مملو از خودرو و پرترافیک است که رانندگان نه تنها ممنوع بودن پارک دوبله را در صورت نبود مامور پلیس رعایت نمی کنند ، بلکه با پارک خودرو در هر دو سمت خیابان و گاهی روشن نگه داشتن خودروها ، عرصه را بر شهروندان تنگ می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو