فونیکسریمکسبهتام

انتقاد محیط زیست از عملکرد ادارات استانی برای بازرسی مراکز معاینه فنی

عصر خودرو- رئیس مرکز ملی هوا در سازمان محیط زیست ضمن انتقاد از عملکرد ادارات کل محیط زیست استان‌ها در بازدید و بازرسی از مراکز معاینه فنی، گفت: بهتر است در آیین نامه اجرایی معاینه فنی ساز و کار قانونی برای بازدید از مراکز معاینه فنی در نظر گرفته شود.

انتقاد محیط زیست از عملکرد ادارات استانی برای بازرسی مراکز معاینه فنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مسعود زندی در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که در سازمان محیط زیست برگزار شد اظهار کرد: بر اساس ماده 6 قانون هوای پاک ، نظارت بر مراکز معاینه فنی بر عهده سازمان محیط زیست است. برای همین در کارگروه تخصصی معاینه فنی تصمیم گرفته شد که دوره آموزشی برای کارشناسان ادارات کل محیط  زیست استان‌ها برگزار شود تا بتواند در بحث نظارت و بازرسی با تخصص و دانش بیشتر عمل کند.

    وی با اشاره به این که دو دوره آموزشی برای کارشناسان ادارات محیط زیست استان‌ها در مورد بازرسی مراکز معاینه فنی برگزار شد، گفت: با ادارات کل محیط زیست استان‌ها در این مورد مکاتبه داشتیم و حتی فرم‌های مشخصی برای بازدیدهایی که از مراکز معاینه فنی صورت می‌گیرد ، تهیه شد.

    رئیس مرکز ملی هوا در سازمان محیط زیست ضمن انتقاد از عملکرد ادارات محیط زیست استان‌ها در بازرسی مراکز معاینه فنی اظهار کرد:‌ از بین 31 مرکز استان، تنها 15 استان به درخواست ما جواب دادند . به هر حال خواسته ما در این مورد محقق نشد.

    زندی با اشاره به این که برخی از استانها نتایج معاینه فنی را برای ما فرستاده بودند، گفت: این گزارش‌ها شامل تعداد خودروهای مردودی و پاس شده از معاینه فنی بود؛ این در حالی است که سازمان محیط زیست خواستار گزارش استان‌ها از مراکز معاینه فنی شده است.

    رئیس مرکز ملی هوا در سازمان محیط زیست با اشاره به نشست تخصصی معاونین محیط زیست انسانی ادارات محیط زیست استان‌ها که هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد:‌ اکثر معاونان محیط زیست انسانی استان‌ها  از این موضوع دلگیر بودند که سازمان محیط زیست به طور پی در پی از آنها اطلاعات می‌خواهد.  به هر حال شیوه‌ای که ما برای دریافت اطلاعات مراکز معاینه فنی دنبال کردیم ناموفق بوده و پیشنهاد من این است که در آیین نامه اجرایی معاینه فنی ساز و کاری برای بازدید و بازرسی از مراکز معاینه فنی لحاظ شود تا این موضوع به شکل قانون‌مند پیگیری شود.

    رئیس مرکز ملی هوا در پایان تاکید کرد:‌ گزارشات ارسالی از ادارات کل محیط زیست استان‌ها در مورد بازرسی مراکز معاینه فنی ، گزارشات ضعیفی بوده است.

    زندی در پایان گفت: همه ادارات کل محیط زیست استان‌ها درخواست کرده‌اند که بتوانند به سامانه سیمفا دسترسی داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو