فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو»؛

بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت های جدید

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران گفت: با وجود کاهش نرخ ارز، قیمت خودروها در بازار تغییری نداشته و بازار در انتظار تعیین قیمت های جدید باقی مانده است.

بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف قیمت های جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»  با تاکید بر این که قیمت ها با وجود کاهش نرخ ارز تغییری نکرده است، گفت: این در حالیست که پیش بینی می شد با کاهش نرخ ارز شاهد کاهش حدود 30 تا 40 درصد قیمت خودروها در بازار باشیم.
    وی افزود: این شرایط به این دلیل است که در حال حاضر هیچ عرضه ای به بازار انجام نمی شود و هر خریدی هرچند به صورت اندک از خودروهای موجود در بازار انجام می شود ضمن آن که با عرضه قطره چکانی خودروهای مورد نیاز به دست خریداران می رسد.
    این فعال بازار خودرو با تاکید بر این که در صورت عرضه به طور قطع شاهد کاهش قیمت در بازار بودیم، تصریح کرد: هم اکنون به دلیل مشخص نشدن قیمت ها عرضه در بازار به شدت کاهش یافته و این کمبود عرضه و نابسامانی ماه ها است ادامه دارد و بازار همچنان در انتظار تعیین و تکلیف قیمت ها است و از سوی دیگر خودروساز نیز به تعهدات فروش خود عمل نمی کند.
    موتمنی در تشریح وضعیت بازار خودروهای وارداتی نیز گفت: در چند ماه اخیر و همزمان با افزایش نرخ ارز قیمت ها افزایش یافت و حتی با وجود کاهش نرخ دلار از 18 هزار تومان به 11 هزار تومان باز هم قیمت ها کاهش نیافته است. برای نمونه قیمت سانتافه در ماه های اخیر همزمان با نوسانات قیمت تنها حدود 5 میلیون تومان کاهش و یا افزایش داشته است.
    رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: ماه ها است که خودرو وارد کشور نمی شود اما خودرو به اندازه کافی در بازار وجود دارد و خرید و فروشی نیز انجام نمی شود و قیمت ها نیز همچنان بالا است چرا که با احتساب دلار 10 هزار تومانی و قیمت جهانی خودرو همراه با تعرفه های تعیین شده، قیمت ها به میزان فعلی خواهد بود مگر ان که تعرفه ها به میزان سابق بازگردد.
    وی یادآور شد: در سه ماه اخیر خرید و فروشی در بازار انجام نشده و اختلاف قیمتی هم به وجود نیامده است و این اختلاف قیمت تنها در خودروهای داخلی بوده این در حالیست که خریداران نیز به دلیل بالا بودن قیمت ها در انتظار تعیین و تکلیف قیمت های جدید هستند و معتقدند که نباید با قیمت های فعلی اقدام به خرید کنند.
    به گفته موتمنی، خودروهای وارداتی نیز با قیمت های فعلی خریداری ندارد این در حالیست که خودرویی نیز وارد کشور نمی شود و به همین دلایل معاملات در بازار خودرو در چند ماه اخیر به صفر رسیده است.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو