فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل راهداری گلستان خبر داد:

کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای گلستان

موتورسواران در صدر آمار

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌گلستان با اعلام‌ کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای استان گفت: موتورسواران و عابران پیاده با ۱۰۸ کشته در صدر این آمار قرار دارند.

کاهش ۲۱ درصدی تلفات جاده‌ای گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  مهدی میقانی، صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پزشکی قانونی گلستان مجموع کشته های برون شهری و روستایی استان را در هفت ماهه گذشته 174 نفر اعلام کرده است.

    وی افزود: این آمار از کاهش 21 درصدی تلفات جاده‌ای استان طی هفت ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد و موتورسواران و عابران پیاده با 108 کشته در صدر این آمار قرار دارند.

    میقانی گفت: مابقی کشته ها مربوط به سرنشینان خودروها و رانندگان وانت بارها و ادوات کشاورزی هستند.

    وی اضافه کرد: مشارکت همگانی دستگاه های اجرایی مرتبط در امر ایمنی ترافیک باعث کسب این هدف شده و برای تداوم این کار هم باید اقدامات تاثیرگذار فرهنگی اجتماعی را برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با مشارکت دستگاه های متولی به کار ببندیم.

    میقانی در تحلیل عوامل موثر در تصادفات جاده‌ای گفت: عامل انسانی، وسیله نقلیه و جاده سه مثلث ترافیکی هستند که عامل انسانی بیشترین سهم را از میان آن ها به خود اختصاص می دهد.

    وی تصریح کرد: متوسط سن متوفیان موتورسواران، جوانان 30 ساله هستند که لازم است به ریشه ها، عوامل و راهکارهای این مساله با تامل بیشتری نگریسته شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط