فونیکسریمکسبهتام

رقیب کره‌ای ام‌جی GT چیست؟

عصر خودرو- آثار تحریم‌ها بر صنعت خودرو ایران از چند ماه پیش خود را نشان داد. یعنی از زمانی که خودروهای فرانسوی مانند سیتروئن، پژو و ... اعلام کردند راهی برای ماندن در ایران ندارند. در دوره قبلی تحریم‌ها خودروسازان و واردکننده‌ها برای پر کردن جالی خالی اتوموبیل‌های غربی رو به چین آوردند. با اینکه به یک‌باره تنوع خودروهای چینی در ایران افزایش یافت اما این تنوع مهر و محبتی در دل ایرانی‌ها نکاشت؛ اما آیا همه این خودروهای چینی بی‌کیفیت هستند؟

رقیب کره‌ای ام‌جی GT چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، در رای‌گیری که موسسه Driver Power چهار سال پیش با کمک نظر پنجاه هزار راننده انگلیسی برگزار کرده بود، ام‌جی‌ GT  یکی از پرطرفدارترین خودروی خانوادگی بادوام انتخاب شده‌ بود. در این رای‌گیری نام این خودرو بعد از داچیا لوگان، تویوتا کرولا، سابارولگاسی و اسکودا سوپربی در رتبه پنجم قرار داشت. این انتخاب از بین تمام این خودروها آنقدرها هم غیر منطقی به نظر نمی‌رسید. با تفاوت مالی زیادی طراحی ام‌جی  GT شباهت‌هایی به آزرا دارد. هر دو در پشت خودرو چراغ‌های خود را به شکل یک نوار افقی طراحی کرده‌اند که طرفداران طبقه متوسط را به خود جلب می‌کند.

    با این‌ حال رقیب اصلی خرید  mg صفر مدل GT  نه آزرا، بلکه هیوندای است. هیوندای اکسنت مانند ام‌جی یک خودرو سدان بوده که هم کاربردهای خانوادگی دارد و هم جوان‌پسند است. آن‌چه این دو را رقیب یکدیگر کرده قیمت بین 180 تا 190 میلیون تومانی هر دو بوده. البته برای خرید mg صفر می‌شود قیمت‌های پایین‌تری هم پیدا کرد. کمتر پیش می‌آید که ام‌جی تنوعی به طراحی‌های خود بدهد اما با تولید ام‌جی GT  خودرو جذابی روانه بازار شد که با سری قبلی تفاوت‌های ظاهری داشت. نمای نافذ چراغ‌های جلو با چراغ‌های روز هارمونی در طراحی خود داشتند که کمتر در مدل‌های قدیمی این شرکت انگلیسی-چینی دیده می‌شد. پشت خودرو هم ظاهری فست‌بک دارد که یعنی شیشه عقب همراه با صندوق باز و بست می‌شود؛ اما هیوندا طراحی سال‌خورده‌ای در عقب ماشین داشته که به ما می‌گوید در این خودرو خبری از هیچ نوعی از هیجان نیست.

    طراحی داخلی هیوندا اکسنت بیشتر متمرکز بر خطوط منحنی بوده اما سلیقه طراح ام‌جی خطوط شکسته در تریم و داشبورد را بیشتر پسندیده. همین موضوع باعث شده که طراحی اکسنت ساده‌تر از ام‌جی باشد. مهم‌ترین تفاوت‌ها بین خرید  mg  صفر از مدل GT  و هیوندای اکسنت، پیشرانه آنهاست. راننده‌های قدیمی وقتی متوجه حجم بیشتر (صد سی‌سی) هیوندا در برابر ام‌جی می‌شوند تصمیم خود را برای خرید هیوندا می‌گیرند؛ اما این در حالی است که مسیر خودروسازی چین به سمت کاهش حجم موتور و تبدیل آن به موتور توربوشارژ است. با خرید mg  توربروشارژ اگرچه موتور کوچک‌تری نصیب راننده می‌شود اما به مراتب شتاب آن افزایش و مصرف بنزین در آن کاهش می‌یابد. ام‌جی GT  از یک موتور یک‌و‌نیم لیتری با 127 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر نیرو می‌گیرد اما هیوندا نیروی خودش را از یک پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر قدرت 122 اسب بخار و حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر دریافت می‌کند.

    از سوی دیگر گیربکس ام‌جی یک مدل شش سرعته و گیربکس هیوندا یک مدل چهار سرعته است.  هیوندای کره‌ای و ام‌جی چینی- انگلیسی در شتاب هم با هم متفاوت هستند. یعنی هیوندا حدود یک ثانیه دیرتر به سرعت 100 کیلومتر می‌رسد. با وجود همه این تعریف‌ها هیوندای در مصرف بنزین صرفه‌جویی بیشتری دارد. این خودرو در هر 100 لیتر یک لیتر کمتر از ام‌جی می‌سوزاند. این میزان سوخت‌و‌ساز به سیستم  هوشمند کاهش مصرف بنزین در خودرو برمی‌گردد که ام‌جی از آن بی‌بهره بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو