فونیکسریمکسبهتام

غضنفری خطاب به خودرو سازان عنوان کرد

به فکر تولید خودرو با کیفیت جهانی باشید

عصر خودرو : مهدی غضنفری در دیدار نوروزی با مدیران شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران و خودروسازان کشور گفت: اگر قرار است در بخش‌های مختلف تولید، ساختار، فرآیند و فناوری را اصلاح کنیم باید هدف اصلی صادرات باشد.

به فکر تولید خودرو با کیفیت جهانی باشید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از روابط عمومی شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران وی با بیان این جمله که به نظر می رسد گروهی از مخاطبان اصلی نامگذاری امسال مجموعه ایدرو و خودروسازان می باشند، خطاب به حاضران در جلسه گفت: یک مقدار از کالبد بنگاهی بیرون آیید و برای عملیاتی کردن نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری ما را یاری کنید. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اینکه به دنبال تکنولوژی و فناوری های نوین درسال 91 برویم، بسیار خوب است اما درسال تولید ملی انتظار می رود که طرح های سال ملی را ارائه کنید. وی درادامه به خودروسازان شرکت کننده در جلسه گفت: اگر بنا دارید توان طراحی را در زنجیره تامین توسعه دهید فوق العاده ارزشمند است؛ به نحوی که باید از همین حالا با به دنبال ان باشید که خودرو را در سطح، کلاس و کیفیت جهانی تولید کنید.غضنفری با طرح این جمله که «نمی دانم چرا بهره وری یک واژه فراموش شده در حوزه تولید است»، گفت: یک سوم از نرخ رشد اقتصادی کشور باید از بهره وری باشد و به نظرم امسال می توان بهره وری را به عنوان موضوع روز مطرح کرد.وی درعین حال به خودروسازان گفت: هر چند که توجه به زنجیره تامین، فناوری و دانش، کاهش مصرف انرژی، آلوده نکردن و ایجاد تحول در این حوزه ها بسیار خوب است و نمی تواند توقف پذیر باشد اما باید توجه داشته باشیم که نگاه ها نباید فقط خودرویی باشد.


    وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان توصیه کرد که توجه به کیفیت را به یک باور جدی در میان کارگران و تکنیسین ها تبدیل کنند وبخش کنترل کیفی آنها نیز به صورت جدی از پذیرش برخی قطعات با کیفیت پایین خودداری کند تا با تحولاتی از این دست بتوان اعتماد عمومی را نسبت به تولیدات داخل افزایش داد. در همین حال مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: توجه به جایگاه تحقیق و توسعه در پیشبرد صنایع و به ویژه صنعت خودروسازی از مواردی است که تقاضا داریم در بودجه سال 91 به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.


    وی با اشاره به جایگاه صنعت خودرو در راستای اعتلای روح تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: توجه به امر تحقیق و توسعه نه تنها در پیشرفت برنامه های توسعه ای موثر خواهد بود؛ بلکه در تسریع برنامه های تدوین شده و رسیدن به اهداف، کمک شایانی خواهد کرد.


    پوستین دوز با تاکید بر این مطلب که صنعت خودرو برای رسیدن به بالندگی بیشتر نیازمند توجه به مولفه های تولید و از جمله موضوع تحقیق و توسعه است، خواستار توجه بیش از پیش مسوولان به این موضوع در تخصیص اعتبارات و قوانین و مقررات شد. وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که تقاضا داریم در بودجه سال 91 دیده شود بحث لزوم تحقیق و توسعه در صنعت خودرو است؛ چرا که این صنعت طی دو دهه گذشته از حوزه خلاقیت و نوآوری دور شده و تنوع محصول چندانی نداشته است.


    مدیر عامل سایپا همچنین افزود: طی سال های اخیر بیشتر متکی به مهندسی معکوس بوده ایم؛ ولی برای ورود به بحث طراحی و مهندسی نیاز به بودجه و حمایت های خاص دراین رابطه داریم. مدیرعامل سایپا به بخشی از عملکرد گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و گفت دراین برنامه بیشترین نگاه ها به بحث پلت فرم و توسعه محصول متمرکز خواهد بود.وی همچنین تصریح کرد: در برنامه پرواز 95، تحقیق و توسعه، خلاقیت و نوآوری، طراحی و توسعه محصول و تکمیل و تامین، به عنوان چهار چرخ توسعه شرکت کنار هم قرار داده خواهند شد.


    پوستین دوز همچنین دستیابی به صادرات 83 هزار دستگاهی را در سال 91 از جمله برنامه های این شرکت در سال جاری ذکر کرد.همچنین در این دیدار رییس هیات عامل ایدرو با تاکید برلزوم طراحی پلت فرم های جدید از سوی خودرو سازان گفت: هم اکنون در این صنعت آمادگی داریم پلت فرم های جدیدی را برابر سند توسعه خودرو به نتیجه برسانیم.


    سید مجید هدایت گفت: این موضوع تا به حال وقت عمده ای را از خودروسازان گرفته ولی این برنامه ها و روند تاکنون مطلوب نبوده است. رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: این صنعت با زمینه های کاری بزرگ نیازمند حمایت است و این در حالی است که طبق برنامه در پایان سال 89 باید 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این صنعت صورت می گرفت، اما به نتیجه نرسید.




    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو