فونیکسریمکسبهتام

سوانح جاده ای همدان امسال ۲۳۵ کشته داشت

عصر خودرو- رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۲۳۵ تن هشت ماهه سال جاری در سوانح برون شهری این استان جان خود را از دست دادند.

سوانح جاده ای همدان امسال ۲۳۵ کشته داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ رضا عزیزی  بیان کرد: شمار متوفیان سوانح جاده ای استان همدان نسبت به زمان مشابه سال گذشته 42 تن کاهش داشته است.
    وی اضافه کرد: بیشترین میزان کاهش سوانح مربوط به موتورسواران با 40 تن است و این امر گویای تاثیر گذاری فعالیت های فرهنگی صورت گرفته است.
    رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: موتور سواران در صورت استفاده از کلاه ایمنی و انجام ندادن حرکات نمایشی و تخلف از قوانین برای بررسی مدارک توقیف نمی شوند.
    سرهنگ عزیزی اظهار داشت: هدف پلیس از توقیف نکردن وسیله نقلیه موتورسواران دارای کلاه ایمنی، نهادینه کردن استفاده از این وسیله برای حفظ جان هنگام بروز سوانح است.
    وی گفت: شمار عابران جان باخته در سوانح جاده ای این استان در هشت ماهه سال جاری با حدود 45 درصد افزایش از 18 تن به 26 عابر رسیده است.
    رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: سرعت خودروها در معابر برون شهری بالا بوده و در صورت مواجهه با عابر پیاده کنترل وسیله نقلیه برای برخورد نکردن با عابر سخت و دشوار است.
    سرهنگ عزیزی ادامه داد: بیشتر خودروهای برون شهری وسیله نقلیه سنگین هستند و سپر آنها هنگام تصادف به بالا تنه عابر برخورد کرده و در دم موجب مرگ عابر می شوند.
    وی گفت: بیشترین میزان تخلف ثبت شده توسط دوربین های سیار و ثابت تردد با سرعت غیرمجاز است این در حالیست که از سرعت به عنوان مادر تخلفات یاد می شود.
    وی با تاکید بر اهمیت بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان خودرو افزود: کمربند ایمنی از شدت جراحت کاسته و موجب حفظ جان افراد می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط