فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران:

وزارت صنعت با افزایش۲۰ و ۳۲ درصدی قیمت تایر موافقت کرد

عصر خودرو- در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مواد اولیه تولید تایر از داخل تامین می‌شود که مرتب در حال افزایش بوده و امید است تا پایان سال این روند متوقف شود تا تولیدکنندگان ناگزیر به درخواست مجدد افزایش قیمت نشوند.

وزارت صنعت با افزایش۲۰ و ۳۲ درصدی قیمت تایر موافقت کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از سنا ، با موافقت وزارت صنعت، قیمت انواع تایرهای رادیال و بایاس به ترتیب 20 و 32 درصد افزایش یافت.

      محمدرضا گنجی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: با گذشت حدود 2 ماه از درخواست انجمن برای افزایش 30 و 40 درصدی قیمت تایرهای رادیال و بایاس، در نهایت وزارت صنعت و سازمان حمایت مجوز افزایش 20 و 32 درصدی را دادند.

    وی با اشاره به اینکه این میزان افزایش قیمت به طور قطع تامین هزینه‌های تولیدکنندگان را به دنبال نخواهد داشت، افزود: با توجه به شرایط فعلی، انجمن با وزارت صمت به توافق رسید و تولیدکنندگان تایر با گذشت از سود، با افزایش قیمت‌های موردنظر موافقت کردند.

    این مقام مسئول هرگونه درخواست مجدد برای افزایش قیمت را منوط به قیمت مواد اولیه داخلی دانست و گفت: درحال حاضر حدود 70 درصد مواد اولیه تولید تایر (محصولات پتروشیمی، نخ و دوده ) از داخل تامین می‌شود که مرتب در حال افزایش بوده و امید است تا پایان سال این روند متوقف شود تا تولیدکنندگان ناگزیر به درخواست مجدد افزایش قیمت نشوند.

    گنجی با توجه به اعلام اختصاص ارز 4200 تومانی برای مواد اولیه تولید تایر گفت: مشکلی در تامین مواد اولیه تایر با ارز 4200 تومانی وجود ندارد و خبری که در این زمینه منتشر شده مربوط به واردات کائوچو بوده که از گروه یک کالایی به گروه دوم منتقل شده بود و مجددا در گروه یک کالایی تخصیص ارز قرار گرفت.

    وی با اشاره به روند مناسب تولید تایر خاطرنشان کرد: متوسط تولید عمده کارخانجات با ظرفیت 75 تا 80 درصدی تایر بوده و تنها مشکل تولیدکنندگان انتقال ارز است که موانعی را ایجاد کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو