فونیکسریمکسبهتام

حمل و نقل عمومی و زیست پذیری اولویت‌های تهران هوشمند هستند

عصر خودرو-رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت: زیست پذیری و حمل و نقل عمومی از اولویت‌های شهر هوشمند هستند.

حمل و نقل عمومی و زیست پذیری اولویت‌های تهران هوشمند هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد فر‌جود رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به برگزاری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند اظهار کرد: در همایش تهران هوشمند دستاوردهایی‌ را که طی ماه‌های اخیر در شهرداری تهران به آن‌ها دست یافتیم، عرضه خواهیم کرد.
    وی افزود: این همایش محفلی برای گفتمان‌های شهری مدیران از شهرهای مختلف است که در این همایش حضور یافته‌اند.

    فرجود با بیان اینکه شرکت کنندگان از بخش‌های خصوصی و دولتی دستاوردهای‌ خود را عرضه خواهند کرد، تصریح کرد:  این شرکت کنندگان محورهای کلیدی، چالش‌ها و راهکارهای‌ موجود برای هوشمندسازی‌ شهرها‌ را ارائه خواهند کرد و مسیری را که باید طی کنیم بررسی خواهیم کرد.

    رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه در همایش امسال دنبال راهکارهای عملی برای رسیدن به شهر هوشمند هستیم، خاطرنشان کرد: حرکت به سمت شهر هوشمند یک مسیر است و هر شهری باید اولویت‌های خود را انتخاب و در حوزه‌های مختلف مانند محیط زیست‌ و حمل و نقل شهر هوشمند باید بر مبنای آن‌ها خود را ارزیابی و ارائه کند.

    وی با بیان اینکه هر شهری در یک سطحی‌ از هوشمند بودن قرار دارد، گفت: نمی‌توان گفت شهری مطلقاً هوشمند است یا مطلقاً هوشمند نیست و آنچه که ما امسال در این همایش بررسی می‌کنیم با 10 نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد و در همه این‌ها شاخص‌های مربوطه را بررسی می‌کنیم و در نهایت در برنامه‌ای که برای تهران می‌نویسیم، اولویت‌ها را ارزیابی خواهیم کرد و برای اجرایی شدن آن نظر افراد خبره‌ در این کار را دریافت خواهیم کرد.

    فرجود در خصوص مهم‌ترین شاخص‌های شهر هوشمند ادامه داد: شهر هوشمند دارای 70 تا 80 شاخص کلیدی است، اما به صورت مشخص شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده تعریف می‌شود و مدیریت شهر در آن با مشارکت شهروندان رخ می‌دهد و از فناوری‌های نوین ارتباطی استفاده می‌شود و همه آن‌ها هدفی جز رفاه و زیست‌پذیری ندارند.

    رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همایش امسال نسبت به سال گذشته کاربردی‌تر است، گفت: امسال در مورد هر کدام از مسائلی که شهرها به آن بر خورده‌اند، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

    وی افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی برای هوشمندسازی‌ شهر چالش‌های جدی داریم و در این همایش به آن پرداخته خواهد شد.

    فرجود در پایان با بیان اینکه در تهران هوشمند اولویت‌ها مشخص شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز در شهرهای دیگر اولویت‌ها مشخص نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو