فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی :

زمان دقیق اجرای تُن کیلومتر امروز مشخص می‌شود

رسیدگی به ۲۱ هزار و ۴۰۰ شکایت در حوزه حمل بار

عصر خودرو- معاون وزیر راه گفت:زمان اجرای دقیق طرح تُن کیلومتر امروز مشخص می‌شود و کلیات طرح به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

زمان دقیق اجرای تُن کیلومتر امروز مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه خواسته‌های رانندگان در چند ماه گذشته توسط دستگاه‌ های مختلف از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری شده است گفت:  نظارت بر فرآیند‌های توزیع بار، دریافت کمیسیون‌های اضافی و برخورد با عوامل سودجو و متخلف از مهمترین درخواست‌های کامیون‌داران و رانندگان بوده است.
    حسن نیا اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق نظارت‌های رسمی و غیر رسمی به هزار و 200 شرکت حمل و نقل بار تذکر داده است.در این بین  برخی از این شرکت‌ها  توبیخ  شده و برخی دیگر نیز از طریق سامانه 141 مورد بررسی قرار گرفته اند.

    مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 21 هزار و 400 شکایت به سامانه 141 ارائه شده است، گفت: سازمان راهداری به تمامی این شکایات رسیدگی کرده به طوری که میزان رسیدگی این درخواست‌ها در سازمان راهداری به 88 درصد رسیده است.

    وی بیان کرد: 12 درصد از شکایت های ارسال‌ شده به سامانه 141 در حال پاسخگویی است و امیدواریم شرکت‌های متخلف در حوزه حمل و نقل بار چنین اقداماتی را جهت سوء استفاده از کامیون‌داران انجام ندهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تُن کیلومتر اصلی‌ترین خواسته‌ کامیون‌داران بود که نقش مؤثری در بهبود کرایه حمل کامیون‌داران داشته است و ما این خواسته را بر اساس مطالعات صورت گرفته با نظارت نمایندگان مجلس و انجمن‌های رانندگان کامیون‌ها انجام داده‌ایم.

    حسن نیا تصریح کرد: از خرداد ماه امسال، چندین جلسه مختلف در شورای عالی ترابری برگزار شد و کلیات طرح به تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد. آخرین جلسه بررسی تُن کیلومتر امروز  با حضور نمایندگان در مجمع حمل و نقل برگزار و براساس آن زمان اجرای دقیق طرح مشخص و اعلام می‌شود.البته تا به این لحظه کلیات طرح به استان‌های مختلف کشور ابلاغ شده است.

    وی با بیان اینکه 4 میلیون مسیر جاده‌ای در کشور وجود دارد و تمامی این مسیرها دارای گستردگی‌های فراوانی است، گفت: در تمامی این مسیرها بار جابجا می‌شود، بنابراین محاسبه کرایه مسیرها نیاز به تخصص و طراحی نرم افزار خاصی است که سازمان راهداری با همکاری تمامی انجمن‌ها و نمایندگان این نرم افزار را طراحی کرده‌ است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو