فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان زنجان:

۶۰ درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون ۶۰ درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند اما یک جفت لاستیک برای خودروهای عمومی کافی نیست.

۶۰ درصد متقاضیان، لاستیک دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، «عبدالحسین علی‌اکبری» در نشست خبری شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به‌مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار کرد: استان زنجان 8.3 درصد آزادراه‌های استان را به خود اختصاص داده است که از بخش‌های مختلف، از جمله گردشگری و ترانزیت کالا حمایت می‌کند.

    وی با اشاره به وجود 4200 کیلومتر راه روستایی در استان زنجان، خاطرنشان کرد: 82 درصد راه‌های روستایی آسفالت است و 96 درصد جمعیت روستایی از راه آسفالته برخوردار هستند و امسال با وجود افزایش قیمت شدید قیر، روکش آسفالت و لکه‌گیری راه‌ها با مصرف 116 هزار تن آسفالت انجام شده است.

    مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان زنجان به اهمیت حفظ راه‌ها و تأسیسات آن به‌عنوان سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: 9 پل بزرگ در هشت ماهه امسال تعمیر و مرمت شدند و درزگیری و کارهای حفاظتی 140 دستگاه پل نیز انجام شده است.

    وی، سیستم حمل و نقل هوشمند را یکی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: 74 دستگاه ترددشمار و 37 دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان نصب شده که کار مدیریت ترافیک و اعزام به‌موقع اکیپ‌ها به محل‌ها مورد نظر را آسان کرده و با نصب دوربین‌های ثبت تخلفات نیز به کاهش تخلفات رانندگی کمک کرده است.

    علی‌اکبری با اشاره به فعالیت 110 شرکت حمل و نقل کالا، تصریح کرد: در 8 ماهه امسال 4 میلیون و 600 هزار تن کالا جابه‌جا شده که 2.34 درصد از انتقال بار کشور به استان زنجان تعلق دارد.

    این مسئول به مشکل افزایش قیمت لاستیک در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش داریم سهمیه استان برای توزیع لاستیک میان رانندگان را افزایش دهیم و تاکنون 60 درصد متقاضیان موفق به دریافت لاستیک شدند اما تنها یک جفت لاستیک به آن‌ها داده شده که پاسخ‌گوی نیازشان نیست.

    وی با اشاره به این‌که عامل 60 درصد تصادفات جاده‌ای، خطاهای انسانی است، تصریح کرد: ورودی‌های فرعی و اصلی بیشترین نقاط پرحادثه را شامل می‌شوند که البته ساخت تقاطع غیرهم‌سطح در این نقاط به هزینه زیادی نیاز دارد، اما با نصب علائم هشداردهنده و بهسازی هندسی سعی در کاهش تصادفات داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو