فونیکسریمکسبهتام

خروج برخی نمایندگی های خودروهای وارداتی از گردونه بازار

عصر خودرو : برخی منابع غیر رسمی طی چند روز گذشته از تعطیلی نمایندگی بعضی خودروهای وارداتی خبر داده‌اند.

خروج برخی نمایندگی های خودروهای وارداتی از گردونه بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸:۲۸


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» ظاهرا با افزایش قیمت خودروهای وارداتی به دلیل صعود نرخ ارز از سویی و ایجاد محدودیت برای واردات خودروهای مذکور برخی از نمایندگی ها تصمیم به خروج از این گردونه گرفته اند.



    در همین زمینه بلومبرگ نیز چندی پیش طی گزارشی اعلام کرد که نمایندگی فروش مرسدس بنز، پورشه و بی ام و در ایران طی دو ماه گذشته واردات خود به ایران را متوقف کرده اند. در این زمینه این خبرگزاری به نقل از منابع خبری گزارش داده که نه فرد نماینده و نه خریداران ایرانی توانایی لازم را برای خرید این خودروهای گران قیمت ندارند.



    طبق گزارش های موجود افزایش نرخ دلار در ایران و رسیدن آن به مرز 18900 ریال در کنار افزایش قیمت خودروهای وارداتی سبب شده است تا در ماه کمتر ازدو خودروی لوکس در کشور مبادله شود و نمایندگی های فروش خودروهای لوکس عملا کار خود را از دست بدهند.



    بلومبرگ همچین به نقل از موسسه مطالعاتی
    HIS\\\\\\\\"Arial\\\\\\\\",\\\\\\\\"sans-serif\\\\\\\\";mso-ascii-font-family:Calibri;mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-hansi-font-family: تاکید کرده که این موسسه در گزارش اخیر خود با اشاره به ثبات نرخ فروش خودرو در سال 2011 میلادی اعلام کرد: در سال گذشته 46/1 میلیون دستگاه خودرو در ایران به فروش رسید که 200 هزار دستگاه از آن را خودروهای وارداتی تشکیل می داد ولی انتظار می رود با تشدید محدودیت ها و کاهش واردات خودروهای لوکس در کنار افزایش بیش از 20 درصدی قیمت هر خودروی لوکس در بازار داخلی در کنار رشد آن به دلیل افزایش قیمت دلار، تقاضا برای خودروهای لوکس 36 درصد و تقاضا برای خودرو در کشور 20 درصد کمتر از سال گذشته شود.



    کرمان موتوراکستریم