فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو؛

بی‌ام و ۷۳۰LI تیپ LEGACY را بشناسید

عصر خودرو-بی. ام.و سری ۷ در کلاس سدان فول سایز لاکچری قرار می‌گیرد و از پیشینه‌ای ۴۰ ساله در قالب شش نسل بهره می‌برد.

بی‌ام و ۷۳۰LI تیپ LEGACY را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بی.ام.و سری 7 در کلاس سدان فول سایز لاکچری قرار می‌گیرد و از پیشینه‌ای 40 ساله در قالب شش نسل بهره می‌برد. کمپانی بی.ام.و همزمان با عرضه این مدل، نوآوری‌های جدیدی هم ارائه کرد و نسل ششم سری 7 را به 13 فناوری جدید مجهز کرده است.

پیش از این در برخی مقاطع، بی ام و سری 7 زیر سایه مدل S. کلاس مرسدس قرار می‌گرفت، اما بی ام و 730 ال آی آمده تا گذشته را جبران کند. این سدان فوق لوکس چه در صندلی جلو و پشت فرمان و چه در صندلی‌های عقب، مجلل و زیبا ظاهر شده است. شرکت خودروسازی بی ام و برای معرفی این خودرو، اصحاب رسانه و کارشناسان را به پیست سرعتی در آمریکا دعوت کرد و از آن‌ها خواست تا هرقدر که می‌خواهند 730 Li را تحت فشار قرار دهند.
پیشرانه V8 دو توربو 4.4 لیتری قرار گرفته در این خودروی لوکس قادر است در مدت 4.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و نظر تمام کارشناسان صنعت خودرو را به خود جلب کند. بی ام و در مدل 740 Li نیز از موتور خطی 6 سیلندر 3 لیتری توربو با قدرت 326 اسب بخار استفاده کرده است که شتاب 6.5 ثانیه‌ای را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین بی ام و در کنار موتور‌های حجیم خود برای نخستین بار سنت‌شکنی کرده و یک موتور 4 سیلندر را نیز برای سری 7 جدید خود ارائه کرده است.

بی ام و نسل قبلی سری 7 را با نام 730 روانه بازار کرده بود. این مدل به موتور خطی 6 سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 252 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر مجهز شده و در بازار کشورمان نیز حاضر شده بود. پیشرانه بی ام و 730 ال آی به 4 سیلندر 2 لیتری توربو تغییر پیدا کرده، اما قدرت آن تا 258 اسب بخار و گشتاور آن به 400 نیوتن متر افزایش یافته است.

با وجود افزایش تجهیزات در سری 7 جدید بی ام و، این خودرو به لطف آلیاژ‌های سبک در بدنه و شاسی و همچنین استفاده از 13 بخش فیبر کربنی، 86 کیلوگرم سبک‌تر شده و نسخه 730 Li نیز با توجه به موتور کوچک‌تر، کاهش وزن 100 کیلوگرمی را تجربه کرده است. علاوه بر آن، استفاده از گیربکس هوشمند 8 سرعته ZF موجب کارآمدتر شدن موتور خودرو شده و شتاب 6.3 ثانیه‌ای را رقم زده که تنها 0.7 ثانیه کندتر از مدل 740 Li است.

بی ام و 730 ال آی در بازار کشور‌های غربی ارائه نخواهد شد و صرفا برای بازار کشورهایی، چون چین، مالزی و کشور‌های شرق آسیا تولید شده است و خوشبختانه به صورت وارداتی به بازار کشورمان نیز می‌آید. این خودرو در دو حالت راحت (Comfort) شامل سافت و سوپرسافت قابل تنظیم است که در هر دو حالت، کم فرمانی احساس می‌شود.

با این وجود با تغییر تنظیمات به اسپورت و اسپورت پلاس، تغییرات در رفتار خودرو محسوس خواهد بود. در واقع با فشردن یک دکمه، سری 7 جدید بی ام و از یک خودروی راحت و نرم به خودرویی اسپورت تبدیل می‌شود. در این حالت، خودرو بسیار پر جنب و جوش و گوش به فرمان عمل می‌کند؛ انگار نه انگار که در یک سدان فول سایز با طول 5.23 متر، عرض حدود 2 متر و وزن 1755 کیلوگرم سوار شده‌اید.

موتور کم حجم بی ام و 730 ال آی در حالت ایده‌آل، 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر، سوخت مصرف می‌کند و در حالت غیر ایده‌آل، این رقم به 10.5 لیتر نیز می‌رسد. وقتی بر روی صندلی‌های راحت و جادار قسمت عقب می‌نشینید با فضای فوق‌العاده لوکس و زیبا روبرو می‌شوید. این بخش یکی از نقاط ضعف این سری در برابر مرسدس S. کلاس محسوب می‌شد و اکنون با تغییر زاویه پشتی صندلی عقب و قرار گرفتن تبلتی که دسترسی سرنشینان عقب را به تجهیزات رفاهی خودرو فراهم می‌کند، این نقطع ضعف پوشیده شده است. در صندلی‌های جلو با استفاده از سامانه Control Gesture، کنترل منو با حرکت دست از راه دور بسیار لذت‌بخش خواهد بود. این قابلیت در صندلی عقب نیز با تبلت سامسونگ در دسترس قرار گرفته است.

سیستم تهویه، تنظیمات صندلی، پرده‌ها، نورپردازی داخل کابین، سقف و سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز از طریق تبلت قسمت عقب خودرو کنترل می‌شوند و سرنشینان عقب عملا می‌توانند از تمام تجهیزات رفاهی و اطلاعاتی خودرو بهره‌مند شوند. متریال به کار رفته در کابین خودرو نیز از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع ممکن است. در نمای بیرونی و طراحی خارجی نیز شاهد خودرویی زیبا و پرابهت هستیم.

مدل Prestige سری 7 جدید که به نوعی نسخه پایه این خودرو محسوب می‌شود از تجهیزات و امکاناتی، چون سوئیچ دارای صفحه نمایش، فرمان چرمی اسپورت، صندوق برقی، ورود بدون کلید، استارت بدون سوئیچ، دوربین‌های عقب و جانبی، گرم‌کن صندلی جلو و عقب، گرم‌کن فرمان، مکش درها، سیستم‌های نظارتی و رادار‌های ایمنی برای عقب، جلو، عابر پیاده، تغییر خطوط و نقاط کور، کنترل هوشمند نگهداری و ترافیک، کروز کنترل هوشمند، پارک اتوماتیک، لاستیک‌های Run Flat، پرده‌های جانبی برقی، گردش چراغ‌های LED، نورپردازی داخلی 6 رنگ، نمایشگر لمسی 10.5 اینچی به همراه کنترل حرکتی، مانیتور‌های پشت صندلی، سقف پانوراما، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه، سیستم رایحه مطبوع، صندلی‌های جلو برقی، سیستم صوتی قدرتمند هارمن کاردون و نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو برخوردار است.

برای مدل Pure Excellence نیز امکانات اضافه‌ای مانند سردنده‌های سرامیکی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن کنسول، شوینده چراغ‌های جلو، مهره قفل رینگ، سقف پانوراما با طرح نمای آسمان، چرخش چرخ‌های عقب به صورت هماهنگ با چرخ‌های جلو و صندلی‌های برقی عقب ارائه شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو