فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی «عصرخودرو»

راه اندازی لیزینگ های فروش با مشارکت بخش خصوصی

عصر خودرو- کارشناس صنعت خودرو تشریح راهکارهای فروش با هدف خروج از رکود در شرایطی که قیمت ها به شدت افزایش یافته اند، گفت: یکی از مزایای قیمت گذاری خودروهایی که مشمول قیمت گذاری از سوی شورای رقابت نیستند با قیمت ۵ درصد پایین تر از قیمت بازار کاهش تقاضا به میزان چشمگیر است.

راه اندازی لیزینگ های فروش با مشارکت بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    سعید مدنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به وجود تقاضای بالای کاذب در بازار گفت: هم اکنون به دلیل فاصله بالای قیمت کارخانه و حاشیه بازار برخی اقدام به ثبت نام خودرو در تعداد زیاد کرده اند در این شرایط بازار در انحصار مصرف کننده قرار نمی گیرد بلکه در انحصار دلالان است.
    این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: فروش خودرو با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار به طور قطع برای دلالان صرفه اقتصادی ندارد تا اقدام به خرید و یا ثبت نام به تعداد زیاد کنند، بنابراین در چنین شرایطی تقاضا به صورت ناخودآگاه کاهش می یابد و در صورت کاهش تقاضا نیز این روند به صرف مصرف کننده واقعی خواهد بود زیرا سود چندانی از خرید نصیب او نخواهد شد و در عمل قیمت ها واقعی می شود. 
    مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا این مدل از قیمت گذاری را منجر به پالایش خریداران دانست و تصریح کرد: با تعیین قیمت خودروها 5 درصد پایین تر از حاشیه بازار، مصرف کننده واقعی دچار مشکل خواهد شد در این شرایط خودروساز با کمک بخش خصوصی و شرکت های لیزینگ می تواند نسبت به فروش اقساطی خودرو اقدام کنند.
    مدنی با اشاره به تجربیات سایر کشورها در به کار بردن روش های نوین فروش خودرو گفت: در حال حاضر در همه کشورها هیچ خریدار خودرویی به صورت نقد خودرویی خریداری نمی کند چرا که همیشه شرایط برای خرید اقساطی حتی برای قشر متوسط نیز فراهم است و از آن جا که معمولا قیمت خودروها بالا است و خرید فشار زیادی به خانواده ها وارد می کند، نسبت به فروش اقساطی از ابتدا اقدام می شود.
    وی یادآور شد: بنابراین در این شرایط و با هدف جلوگیری از رکود بازار باید شرکت های خودروساز اقدام به راه اندازی شرکت های لیزینگ با مدیریت بخش خصوصی و با همکاری خودروساز، شرکت های لیزینگ و بخش خصوصی کرده و فروش لیزینگی را انجام دهند.
    این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: همزمان با افزایش قیمت خودرو فروش حتی با دریافت سود 20 درصد هم تمایل به استفاده و خرید خواهد بود زیرا اقساط در طول زمان کاهش یافته و فشاری به خریدار وارد نمی شود این در حالیست که در مقابل نیز بنگاه تولیدی بر روی ریل خود در حال فعالیت بوده و زیان ده نمی شود.
    مدنی با تاکید بر این که با روش جدید قیمت گذاری بازار از رکود خارج می شود، افزود: به طور قطع با این روند دلالی در بازار وجود نخواهد داشت و تقاضاها واقعی تر شده و تناسب میان تقاضا و عرضه نیز افزایش خواهد یافت. در این شرایط در صورت افزایش تقاضا، خودروساز باید نسبت به افزایش عرضه اقدام کند و در صورت پایین بودن تقاضا نیز کاهش قیمت را در دستور کار قرار دهد و شرایط فروش اقساطی را راه اندازی کند تا به اندازه ظرفیت تولید خود فروش بیشتری داشته باشد.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: اگر تقاضا با قیمت بازار کاهش یابد خودروساز بخشی را از طریق تعدیل قیمت جبران خواهد کرد زیرا در صورت تعدیل قیمت، تقاضا افزایش می یابد و تا زمانی که عرضه و تقاضا به تعادل برسند از سوی دیگر با فروش اقساطی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
    این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: نقش فروش و لیزینگ در واقعی کردن قیمت بسیار مهم است و در زمانی که قیمت ها افزایش می یابد در این شرایط باید به خریداران کمک کرد تا نسبت به خرید اقدام کنند و خرید نیز از طریق لیزینگ ها پیش بینی شود.

     

    گزارش: میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو