فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ایمن سازی شرط افتتاح فاز ۱ آزاد راه تهران – شمال

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا زمانی که ایمن سازی مطلوب در قطعه یک آزاد راه تهران – شمال صورت نگیرد این آزاد راه افتتاح نخواهد شد.

ایمن سازی شرط افتتاح فاز ۱ آزاد راه تهران – شمال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از میزان ، خیرالله خادمی در نشست خبری حاشیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به پیشرفت زیرساخت‌های کشور از سال 57 تاکنون بیان کرد: درسال 57 کل راه آهن کشور، 4 هزار 565 کیلومتر مسیر ریلی بوده که این رقم در حال حاضر به 13 هزار و 790 کیلومتر رسیده است که بیش از 9 هزار کیلومتر در 40 سال انقلاب مسیر ریلی احداث شده است.

    وی در ادامه افزود: در مسیر آزادراهی در سال 57، تنها 285 کیلومتر بوده که این رقم درحال حاضر به 2 هزار و 400 کیلومتر افزایش یافته وبیشتر خط‌های احداثی مربوط به عملکرد 40 ساله انقلاب و حدود 16 هزار و 820 کیلومتر مسیر آزادراهی بوده است.

    خادمی در توضیح راه‌های درجه دو و سه در کشور بیان کرد: راه‌های درجه دو و سه در کشور حدود 47 هزار کیلومتر بوده که این رقم درحال حاضر به 108 هزار کلومتر جاده اصلی درجه دو وسه رسیده که این ارقام حاکی از رشد 62 هزار کیلومتری این مسیر‌ها در 40 سا له انقلاب اسلامی بوده است.

    وی عنوان کرد: مجموعه روستایی آسفالت در سال 57 سه هزار کیلومتر که این رقم به بیش از 104 کیلومتر ارتقا یافته و این ارقام حاکی از رشد 101 هزار کیلومتری در 40 سال گذشته بوده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص شرایط آزاده راه تهران – شمال گفت: پیشرفت فیزیکی منطقه یک نزدیک به 55 درصد روسازی بتنی و 45 درصد تاسیسات مکانیکی بوده است که با توجه به اعمال تحریم‌ها میزان رشد تاسیسات مکانیکی در آزاد راه تهران – شمال کاهش یافته و تلاش می‌کنیم مشکلات مربوط به ساخت و ساز ایمن در آزاد راه تهران – شمال را مرتفع کنیم و تا زمانی که ایمن سازی در این آزاد راه صورت نگیرد افتتاح نخواهد شد.

    خادمی با اشاره به اینکه از سال 92 تا کنون چه میزان ریل وارد کشور شده و این‌که سرانجام تولید ریل ملی و استفاده از آن در پروژه‌ها به کجا رسید، اظهار کرد: خوشبختانه اخیرا اولین قرارداد تامین ریل از طریق مناقصه با شرکت ذوب آهن اصفهان امضا و ابلاغ شد. بر این اساس تولید 15 هزار تن ریل انجام می‌شود که هم‌اکنون منتظر ضمانت‌نامه از سوی ذوب آهن هستیم.

    وی با بیان این‌که شرایط تامین منابع مالی مورد نیاز این قرارداد وجود دارد، افزود: امیدواریم با این کار در کنار خوب خوب راه آهن جمهوری اسلامی ایران بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت داخلی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی را ببریم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با امضای قرارداد با ذوب‌آهن و ابلاغ آن مسیر قانونی برای خرید ریل از این کارخانه باز می‌شود و اآن‌ها هر چه که بتوانند ریل تولید کنند آنرا خریداری خواهیم کرد.

    خادمی در خصوص میزان ریل وارد شده از سال 92 به کشور گفت: از سال 92 تاکنون حدود 970 کیلومتر خط آهن ریل گذاری جدید بوده که کار‌های تکمیل خط آن در حال انجام است.

    وی با بیان این‌که حدود 60 کیلومتر از این ریل‌گذاری قبل از سال 92 انجام شده است، گفت: در مجموع از سال 92 تاکنون حدود 60 هزار تن ریل از کشور‌های مختلف برای توسعه زیرساخت‌های ریلی وارد شده است.

    به گفته وی، در بخش ریلی 3197 کیلومتر خط‌آهن در حال احداث داریم، ضمن این‌که 5200 کیلومتر خط جدید در مرحله مطالعه قرار دارد.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به این‌که در بخش آزادراهی 1167 کیلومتر پروژه در حال اجراست، اظهار کرد: در بخش راه اصلی و بزرگاهی هم حدود 7700 کیلومتر پروژه در دست ساخت است. سالانه نیز حدود 1000 تا 1200 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه را تحویل می‌دهیم.

    خادمی درباره قطعه یک آزادراه تهران شمال گفت: پیشرفت فیزیکی این قطعه یک 92 درصد است و در تمام جبهه‌های کاری عملیات روسازی در حال انجام است. حدود 55 درصد روسازی انجام شده و 45 درصد باقیمانده است.

    وی با بیان این‌که مباحث مربوط به سیویل قطعه 32 کیلومتری قطعه یک تا پایان سال به پایان می‌رسد، اظهار کرد: باید ایمنی این پروژه را به طور کامل تامین کنیم، از این رو دغدغه ما سیستم‌های مربوط به تهویه و به روز رسانی استاندارد تونل‌هاست که به همین دلیل ممکن است تا آخر سال امکان پذیر نباشد بتوانیم ایمنی را تامین کنیم. از سوی دیگر مجری پروژه یعنی شرکت آزادراه تهران-شمال قول داده تا پایان سال ایمنی قطعه یک را برقرار کند که امیدواریم این کار را انجام دهد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از تمهیدات لازم برای جلوگیری از پس زدگی ترافیک در این قطعه خبر داد و بیان کرد: سرعت مجاز تردد در قطعه یک 110 کیلومتر است که ممکن است پس از زیربار ترافیک رفتن آن پلیس سرعت مجاز را به 100 کیلومتر کاهش دهد.

    وی با یادآوری این‌که منطقه 2 فعال است گفت: برای منطقه 3 جلسه‌ای با 6 سرمایه‌گذار خارجی برگزار شده و هم‌اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از نامگاز نظر فنی این آمادگی را داریم که آزادراه کنارگذر جنوبی تا عید غدیر سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطر نشان کرد: طول این آزادراه 160 کیلومتر است و بنا به پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیاء قرار است این آزادراه به نام غدیر نامگذاری شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو