فونیکسریمکسبهتام

وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل:

تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی

عصر خودرو- اسلامی، از تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با منابع مالی ۱۹ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

تشکیل صندوق توسعه حمل و نقل با بودجه ۱۹ هزار میلیارد تومانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه جامعه حمل و نقل در همه ابعاد، خانواده بزرگ و پر افتخاری محسوب می شود، گفت: تمامی اعضای حمل و نقل به صورت خادمانه و عاشقانه به مردم خدمت می‌کنند و توانسته‌اند جریان زندگی پر نشاطی را برای مردم فراهم کنند.

    وی از تدبیر دولت و مجلس بمنظور ایجاد یک فرصت تاریخی برای تحول در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی با پیگیری‌های بسیار زیاد توانست مجوز راه اندازی صندوق توسعه حمل و نقل را اخذ کند،این موضوع نقش مؤثری در پیشرفت سامانه‌های حمل و نقلی و پشتیبانی خواهد داشت.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:در قانون صندوق توسعه حمل و نقل  پیش بینی شده و اساسنامه‌ آن به تصویب رسیده است. 19 هزار میلیارد تومان منابع از سرفصل‌های قانونی برای این صندوق در نظر گرفته شده است.

    اسلامی اظهار کرد: صندوق توسعه حمل و نقل می‌تواند پشتوانه‌ای برای شتاب بخشیدن به بخش توسعه و گسترش این بخش باشد.

    وی گفت: تحریم‌ها در بخش راه و شهرسازی شرکت‌هایی را  نشانه گرفته است که عمده ظرفیت‌ حمل و نقلی از آنها نشأت می‌گیرد و نقش مؤثری در پیشرفت و بهبود توسعه کشور برعهده دارند.

    وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از فرصت تحریم‌ها بتوانیم شرکت‌های حمل و نقلی را به سمت ایجاد ظرفیت‌های علمی، تخصصی و پژوهشی هدایت کنیم.

    اسلامی تصریح کرد: باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حمل و نقل نیاز جامعه و کاستی‌های موجود در آن را تأمین کنیم و با انجام قراردادهای لازم با واحدهای حمل و نقلی این نیازها را برطرف کنیم.

    وی با بیان اینکه باید در بخش حمل و نقل فرصت و زمینه را برای تولیدکننده‌ و خریدار مهیا کنیم، افزود: با بهره‌گیری از سامانه‌های جدید باید ظرفیت‌هایی را فراهم کنیم که بین تولیدکننده‌ و مصرف کننده اتصال ایجاد شود.

    وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: باید آهنگ توسعه را به رغم همه مزاحمت‌ها و کاستی‌ها بنوازیم و بتوانیم  پروژه‌های نیمه تمام را شتاب دهیم.

    اسلامی با اشاره به استفاده هر چه بیشتر از بخش خصوصی در این حوزه گفت: بخش خصوصی باید با الگوهای خاص به این پروژه‌ها بپیوندد و ما از ظرفیت‌های ایجاد شده در این حوزه باید نهایت استفاده را ببریم زیرا که جریان خصوصی‌سازی می‌تواند نقش مؤثری در اتمام پروژه‌ها داشته باشد.

    وی افزود: در پروژه‌های نیمه تمام مزیت‌های اقتصادی بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند قابلیت رقابت را برای همه ایجاد کند.

    وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: منابع انسانی بزرگترین‌ ثروت کشور به شمار می‌رود و حوزه حمل و نقل برای توسعه خود نیازمند منابع انسانی قوی است بنابراین باید بتوانیم این جایگاه را در کشور حفظ کنیم.

    اسلامی تأکید کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم طی چند سال گذشته منابع انسانی قوی و قدرتمندی‌ را آموزش دهیم، ما باید فعالیت‌های خود را در این بخش تغییر دهیم و بتوانیم یک نظام بهره‌مند با ساختارهای تخصصی در این بخش ایجاد کنیم.

    وی در پایان گفت: برای آموزش منابع و نیروی انسانی سرمایه‌های بسیاری را صرف کرده‌ایم بنابراین برای بهره‌مندی مردم از این ثروت باید این حوزه را تقویت کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو