فونیکسریمکسبهتام

مالکان ۳۰۰ خودرو پلاک مخدوش پایتخت به دستگاه قضا معرفی شدند

عصر خودرو- شهرداری تهران می گوید مالکان بیش از ۳۰۰ خودرو که پلاک خودرو خود را برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک یا زوج و فرد تهران مخدوش یا پنهان کرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

مالکان ۳۰۰ خودرو پلاک مخدوش پایتخت به دستگاه قضا معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، این اقدام با همکاری پلیس راهور پایتخت، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری، شرکت کنترل ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران انجام می‌شود.
    براساس این گزارش، دارندگان خودروهایی که برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک پلاک خود را به روش‌های مختلف دستکاری و مخدوش یا پنهان می‌کردند پیش از کنترل‌های میدانی توقیف می‌شدند اما در طرح جدید، علاوه بر تصویربرداری عادی توسط دوربین‌های مستقر در سطح شهر، با استفاده از دوربین‌های داخل محدوده‌ها نیز شناسایی و اعمال قانون می شوند.
    شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ پیش از این اعلام کرده بودند که «قصد دارند با تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک، شهروندان را به سمت رفتار قانون‌مدار تشویق کنند و در این زمینه گام بعدی به سمت وادارکردن معدود افراد قانون‌گریز به رعایت حقوق دیگر شهروندان برداشته شده است».
    براساس گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بررسی‌ها برای شناسایی 2 هزار خودرو متخلف دیگر نیز در حال انجام است و این همکاری مشترک در هفته‌های آینده برای توقف خودروهای دارای پلاک مخدوش ادامه می یابد.
    براساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی، هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار ببرد از شش ماه تا یک سال به حبس محکوم می شود.
    این گزارش حاکیست: خودروهایی که بدون خرید مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند علاوه بر اعمال جریمه از سوی پلیس، هزینه عوارض طرح ترافیک را نیز بدهکار خواهند شد.
    ورود مجاز به محدوده طرح ترافیک تنها با ثبت‌نام در نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از طریق کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است.
    شهرداری اعلام کرده است: افرادی که تاکنون بدون مجوز وارد طرح ترافیک شده‌اند نیز می‌توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه‌های بعدی خود جلوگیری کنند.
    به گزارش ایرنا در شرایط کنونی 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروهاست.
    زمان اجرای طرح های ترافیکی تهران شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 تا 19 است و ضمن اینکه روزهای پنجشنبه و تعطیل نیز این طرح ها اجرا نمی شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو