فونیکسریمکسبهتام

۲۰۱۸ سال رسوایی غولهای فناوری؛

از تصادف خودران ها تا افشای اطلاعات

عصر خودرو- در سال ۲۰۱۸ میلادی صنعت خودروهای خودران نیز از حادثه و بدبیاری بی نصیب نبوده اند.

از تصادف خودران ها تا افشای اطلاعات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، در سالی که گذشت رویدادهای مختلفی جهان علم و فناوری را تغییر داد. علاوه برآنکه راه حل ها و اختراعات جدیدی کشف شد، اما علم و فناوری نیز از جنجال و اشتباهات دور نبود.

    جنجال حشیش کشیدن ایلان ماسک در مصاحبه رادیویی زنده

    ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در مصاحبه برای پادکست Joe Rogan Experience که به صورت زنده از یوتیوب پخش می شد، سیگار ماری جوانا کشید. او در پاسخ به مجری برنامه رادیویی گفت که قبلا یک بار ماری جوانا مصرف کرده است.

    این اقدام ماسک واکنش های مختلفی را در بر داشت و حتی جیم بریدستاین مدیر ناسا اعلام کرد پس از این مصاحبه تحقیقاتی در شرکت اسپیس ایکس و بویینگ انجام می دهد تا مطمئن شود استانداردهای مدیریتی و اجرایی ناسا در این شرکت ها رعایت می شود. این دو شرکت با ناسا قراردادی امضا کرده اند تا کپسول هایی برای ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی بسازند. از سوی دیگر این رویداد سبب شد ارزش سهام شرک خودروسازی تسلا نیز کاهش یابد.

    تصادف خودروهای خودران

    در سال 2018 میلادی صنعت خودروهای خودران نیز از حادثه و بدبیاری بی نصیب نبوده اند.

    در همین راستا یکی از خودروهای خودران شرکت اپل در حین رانندگی، دچار سانحه شد. این خودرو، یکی از خودروهای آزمایشی اپل بود که هنگام ورود به آزادراه «سانی‌ویل» ایالت کالیفرنیا، تصادف کرد. خودرو در حالت خودران قرار داشت و با سرعت کمتر از یک مایل بر ساعت در حال راندن بود و قصد داشت راهی برای ورود به آزادراه پیدا کند که یک خودروی نیسان 2016 با سرعت 15 مایل بر ساعت از عقب به آن برخورد کرد. هر دو خودرو آسیب دیدند اما به سرنشینان، صدمه‌ای وارد نشد.

    علاوه بر آن خودروی خودران گوگل نیز در 2018 طی آزمایشاتی تصادف کرد. این خودرو که در مراحل تست قرار داشت در ایالت آریزونا دچار یک حادثه شدید شد. البته شرکت ویمو که در حال توسعه این خودرو است ادعا کرده این خودرو مقصر نبوده است. به گفته پلیس خودروی خودران ویمو در زمان نامناسب و مکان نامناسب بود، ولی این خودرو قانون را نقض نکرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو