فونیکسریمکسبهتام

آهنگساز «جنگ ستارگان» در خودرو می‌خوابد + تصویر

عصر خودرو-امروزه بحران مسکن به واسطه ازدیاد جمعیت جهان، به یکی از معضلات شایع در تمامی جوامع دنیا بدل شده و از کشورهای فقیر آفریقایی گرفته تا پیشرفته‌ترین کشورهای شمال اروپا و آمریکا، با این معضل مواجه هستند. هالیوود هم که یکی از برجسته‌تیرن مظاهر زرق و برق دنیای مادی امروزی محسوب می‌شود، از این قضیه مستثنی نیست و بحران مسکن بسیاری از عوامل فیلم‌های هالیوودی را به زندگی در داخل خودروی شخصی و وَن‌ها مجبور کرده است.

آهنگساز «جنگ ستارگان» در خودرو می‌خوابد + تصویر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  هالیوود ریپورتر در این باره با چند نفر از عوامل سینمایی مستقر در هالیوود که در خودروهای شخصی خود شب‌ها را سپری می‌کنند؛ گفتگو کرده و گزارشی در این مورد منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانیم:

حتی با استانداردهای لس‌آنجلس، «نوئل» بسیاری از وقت خود را در نگرانی از جای پارک خودرویش صرف می‌کند. او که دستیار تولید اتاق نویسندگان در یک سایت بسیار بزرگ و فیلمنامه‌خوان یک شبکه معتبر تلویزیون کابلی است، هر روز هفته ساعت 6 صبح بیدار می‌شود تا جایی مناسب و نزدیک به محل کارش در هالیوود واقع در غرب لس‌آنجلس پیدا کند.

پس از کار، ماشین فورد سفیدرنگش را به نقطه‌ای دیگر می‌برد و با دقت باید محلی را انتخاب کند که در محدوده مسکونی نبوده و دارای محدودیت پارک شبانه نباشد و از مدرسه، بیمارستان و مراکز مراقبتی و پارک‌ها به‌دور باشد. او برای خودش این جابجایی‌ها را «نقطه‌های روز» و «نقطه‌های شب» نامیده است. و نباید جایی مستقر شود که باعث جلب توجه یا مزاحمت برای کسی باشد. او به شوخی می‌گوید: «این روزها آنقدر که از اینکه یک مأمور پلیس با انگشت به پشت شیشه ماشینم بزند بیشتر از مورد حمله واقع شدن یا به قتل رسیدن می‌ترسم.»

«نوئل» 25 ساله که تنها از نام کوچک خود استفاده می‌کند که دلیلش کار کردن برای یک استودیوی مهم عنوان شده، یکی از 15 هزار و 748 شهروندی است که در لس‌آنجلس در داخل خودرو زندگی می‌کنند. این میزان به سرعت در حال افزایش است و دلیل آن نابرابری درآمد و بحران بی‌خانمانی است: از ژانویه امسال، 9 هزار و 117 وسیله نقلیه به عنوان منزل مسکونی استفاده و بر این آمار افزوده شده است که 600 مورد نسبت به سال 2017 اضافه شده است.

در صنعت سرگرمی یکی از بزرگ‌ترین شهرها بسیاری همچون «نوئل» با وجود اشتغال در هالیوود در خودروی شخصی‌شان زندگی می‌کنند. این آمار شاید کم باشد لیکن کاملا به چشم می‌آید. سال 2016 سازمانی به منظور ساماندهی و تامین امنیت کسانی که در خودرو می‌خوابند تشکیل شد. بسیاری از هنرپیشه گرفته تا کارکنان بخش تولید و نور و صحنه در خودروها و کاروان‌ها زندگی می‌کنند.

جالب اینجاست که بسیاری از کسانی که به امید کار و پیشرفت به هالیوود آمده‌اند به موفقیت هم دست یافته‌اند. سلبریتی‌هایی چون «تیفانی هَدیش»، «کریس پرَت»، «درو کِری» و «کِلی کلارکسون» قبل از اینکه به شهرت برسند، در خودروی شخصی‌شان زندگی می‌کرده‌اند و از داشتن خانه‌ای کوچک و استیجاری بی‌بهره بوده‌اند و حالا به شهرت جهانی رسیده‌اند.

«نوئل» که اصالتا اهل آیووا است، سال 2016 از دانشگاه «چپمن» فارغ‌التحصیل شده است. او می‌گوید ابتدا که به لس‌آنجلس آمدم در خانه‌ای اجاره‌ای و مشترک ماهیانه 600 دلار می‌پرداختم که واقعا مبلغ بالایی بود. هزینه‌های ماهانه نوئل در ماه حدود 850 دلار است. او می‌گوید اول قرار بود در خانه‌ای کوچک زندگی کنم که متوجه قیمت بالای مسکن شدم و به این نتیجه رسیدم که در یک خودروی وَن زندگی کنم.

نوئل می‌گوید: زندگی در وَن واقعا زندگی در فضایی بسیار کوچک است. سرویس بهداشتی بسیار کوچک و حمام قابل جابجایی که مخزنش در قسمت تحتانی ون قرار دارد که مخزنی هم برای پساب تعبیه شده است که باید مکرراً تخلیه شود. آب مورد استفاده که به میزان 5 گالن است در زیر یک سینک کوچک قرار دارد. قبلا در تعطیلات آخر هفته برای تفریح به ساحل نیوپورت یا سن دیِگو می‌رفتم ولی الان دیگر جایی نمی‌روم و بیشتر ترسم این است که جای پارکم را از دست بدهم و خودرویی دیگر جایم را اشغال کند. داخل ترافیک سنگین نمی روم چون تصادف‌های جزئی، زیاد پیش می‌آید و دردسر می‌شود. همچنین یک اسپری فلفل و یک شوکر برقی دارم، چون شب‌ها در خیابان دعواهای زیادی صورت می‌گیرد و آن‌ها را برای زمانیکه احساس ناامنی کنم کنار گذاشته‌ام.

«جو لِپ» 27 ساله یکی از عوامل صحنه است که به صورت تمام‌وقت برای برنامه «اسنیکی پیت» آمازون کار می‌کند. او نیز در ماشین فورد وینداستار سبز رنگش زندگی می‌کند. او زندگی در وَن را به منظور پس‌انداز کردن پول برای اهدافی که در نظر دارد انتخاب کرده است. نزدیک به 4 سال پیش زمانیکه کارش به صورت تمام وقت درآمد مجبور به زندگی در خودرو در لس‌آنجلس شد. «لِپ» نسبت به آنها که در ون‌های کارگو(باربر) زندگی می‌کنند از فضای کوچک‌تری بهره‌مند است.

او یک تخت در آن جاداده و همچنین کتابخانه هم دارد و یک پنل خورشیدی گذاشته که برای تغزیه لامپ 100 آمپر جوابگو باشد. او همچنین ماهیانه بین 15 تا 30 دلار به یک سالن بدنسازی در آن منطقه‌ای که خودرویش را پارک می‌کند می‌پردازد تا بتواند در آنجا استحمام کند و بتواند از مغازه‌های آنجا خرید کرده و از پمپ بنزین و توالت استفاده کند.

او که کرایه منزل در لس‌آنجلس را بسیار «ظالمانه» می‌خواند می‌گوید برای یک سال اجاره حداقل 14 هزار دلار باید پرداخت شود. او امیدوار است بتواند این مبلغ را پس‌انداز کند.

«آستِن پدرونی» دستیار دوربین که در چندین پروژه فیلم کوتاه همچون «موسی مقدس» با بازی «آماندا سِی‌فرید» کار کرده، زندگی در ون را بخاطر داشتن پول کافی برای انجام سرگرمی‌هایش همچون بازی اسکیت‌بورد برگزیده است.

او یک مرسدس اسپرینتر سفید رنگ دارد که زیر تخت‌خوابش چندین اسکیت‌بورد قرار دارد. او همچنین یک آشپزخانه کوچک هم در خودرویش دارد تا بتواند غذایش را خودش درست کند. او معمولاً ماشینش را نزدیک خانه دوستانش پارک می‌کند تا از حمام و سرویس بهداشتی آن‌ها استفاده کند.

«کریس هولسبِک» 50 ساله آهنگساز بازی‌های ویدیویی است. او نیز کمبود مسکن ارزان قیمت در کالیفرنیا را به عنوان عامل اصلی در تصمیم خود برای شروع زندگی در خودرو عنوان می‌کند. او همچنین برای فیلم‌های «جنگ ستارگان: اسکادران روگ»، «دکتر هو» و «جنگ دنیاها» موسیقی نوشته است.

او دلیل زندگی در خودرو را فرار از هزینه‌های سرسام آور زندگی در منطقه «بِی» و تجربه یک زندگی ماجراجویانه عنوان می‌کند.

هولسبِک می‌گوید: برای زندگی در آنچنان خانه‌ای باید تمام عمرت را در فعالیت و کسب درآمد برای آن خانه باشی. من الان کاری که با این لپ‌تاپ کوچک انجام می‌دهم همان ظرفیت‌ها و امکانات را دارد که استودیویی با آن عظمت در دهه 90 میلادی دارا بود. تازه این از امکانات و فن‌آوری‌های روز نیز بهره‌مند بوده و استودیویی است که هرجا بخواهم با خود می‌برم و با آن تمام کارهای آهنگسازیم را انجام می‌دهم.

بحران مسکن در کالیفرنیا تمام قشر زیر خط فقر و کارکنان بدون اتحادیه را تحت تاثر قرار داده است. بر اساس تحقیقات و مطالعات پایگاه «گوبَنکینگ‌رِیتس» یک فرد بدون فرزند برای گذران زندگی راحت و در آسایش در لس‌آنجلس نیازمند 87 هزار و 260 دلار درآمد سالانه است. تعریف زندگی در آسایش بنابر این معیار، شامل دارا بودن یک آپارتمان یک خوابه با پوشش درمانی کامل و صرف بخشی از درآمد به کارهای غیر ضروری از قبیل امور تفریحی و سرگرمی و نیز پس‌انداز می‌شود.

تمام «ناظرین صوتی آزاد»، «هماهنگ‌کنندگان تولید»، «تهیه‌کنندگان وابسته» و «دستیاران تولید» همگی میزان حقوقی معادل 50 هزار دلار یا کمتر دارند که تمامی بیش از 30 هزار دلار پایین‌تر از میزان تعریف شده فوق هستند. از این رو آمار شهروندانی که تصمیم به زندگی در خودرو می‌گیرند به سرعت و شدت در آمریکا و بویژه در کالیفرنیا و شهر لس‌آنجلس در حال افزایش است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو