فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران :

پاییز امسال هوای ناسالم نداشته‌ایم

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پاییز امسال با توجه به تدابیر اتخاذ شده از جمله اجرای طرح کاهش شاهد هوای ناسالم در شهر تهران نبوده‌ایم.

پاییز امسال هوای ناسالم نداشته‌ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محسن پورسیدآقایی در آئین بهره‌برداری از مرکز معاینه فنی شهدای زمان‌آباد و چیتگر، اظهار داشت: طرح کاهش از آخر سال 95 مصوب شده بود که بر اساس آن کنترل معاینه فنی در تمام ایام صورت می‌گیرد و برخی فکر می‌کردند اجرای این طرح موجب نارضایتی‌های اجتماعی شود ولی معاینه فنی از اول آبان ماه در 24 ساعت شبانه‌روز آغاز شده و مردم برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک از این طرح استقبال کردند.

    وی گفت: کنترل معاینه فنی و کاهش آلودگی هوا مهمترین اقدامی است که شهروندان از مدیران شهری درخواست کرده‌اند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در پاییز امسال 16 روز بارندگی بیشتر از سال گذشته داشته‌ایم و تعداد روزهای سالم به بیش از 30 روز رسیده است و میزان آلودگی هوا نیز کاهش یافته است.

    پورسیدآقایی گفت: در حال حاضر شاهد هستیم از روزی که هوا پاک می‌شود تا روزی که مجدداً آلودگی هوا افزایش می‌یابد حداکثر 6 تا 9 روز طول می‌کشد و امسال توانستیم پاییز را بدون حتی یک روز ناسالم سپری کنیم که این مهم با توجه به اجرای طرح کاهش به وجود آمده است.

    در ادامه پیروز حناچی شهردار تهران گفت: هیچ اصراری به استفاده از دوچرخه نیست ولی دوچرخه کم‌هزینه‌ترین و پرنشاط‌ترین وسیله نقلیه‌ای است که می‌توانیم برای مسیرهای کوتاه از آن استفاده کنیم.

    وی گفت: امیدوارم کمتر استفاده کردن از خودروهای شخصی فقط در روز سه‌شنبه نباشد بلکه به تمام هفته تسری پیدا کند و با همراهی مدیران شهری و شهروندان بتوانیم این نقیصه را جبران کنیم.

    حناچی افزود: باید مسیرهای خاص دوچرخه و دیگر امکانات آن فراهم شود تا زیرساخت‌های لازم برای استفاده شهروندان از دوچرخه مهیا شود.

    شهردار تهران در ادامه گفت: امروز 6 خط معاینه فنی به شهر تهران اضافه شد و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه بیشتر همراهی داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط