فونیکسریمکسبهتام

سوخت بی کیفیت عمده مشکل خرابی خودروها در گناوه است

عصر خودرو- مدیرمسئول مرکز مکانیزه معاینه فنی خودرو در گناوه گفت: عمده معایب و خرابی خودروهای پذیرش شده در این مرکز برای اخذ برگ معاینه فنی مربوط به سوخت بنزین و قطعات است که از استانداردها و کیفیت لازم برخوردار نیست.

سوخت بی کیفیت عمده مشکل خرابی خودروها در گناوه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمدحسین شهاب زاده روز سه شنبه  افزود: پذیرش و مراحل تست وسایط نقلیه دراین مرکز از طریق سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی به صورت آنلاین و براساس دستورالعمل های ابلاغی انجام و هیچ اقدامی با دخالت نیروی انسانی انجام نمی شود.
    وی اظهارداشت: ورود و خروج خودروها به صورت مکانیزه و متمرکز ثبت و پس از بررسی های لازم درصورت تائید به راننده کارت تائیدی معاینه فنی تحویل و اگر دچار عیب و نقص فنی باشد اعلام مردودی می زند و تا زمانی که معایب را رفع نکنند کارت صادر نمی شود.
    شهاب زاده گفت: سامانه ملی یکپارچه معاینه فنی برای ثبت مشخصات و اطلاعات آزمایش های فنی و صدور گواهی معاینه فنی با بهره گیری از زیرساخت های الکترونیکی و اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی ونیروی انتظامی راه اندازی شده است.
    وی افزود: در زمان ورود خودرو به این مرکز از پلاک آن با دوربین های نصب شده عکس گرفته می شود و پس از پذیرش و ثبت در سامانه مراحل تست آغاز می شود.
    مدیرمسئول مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروها گناوه بیان کرد: شتاب ترمز و آلایندگی شامل منواکسیدکربن و هیدروکربونات از سمی ترین گازها، غلظت سوخت و نشتی اگزوز از عمده پارامترهای آزمون معاینه فنی است که در سامانه اینترتی سنجش و تست می شود.
    وی ادامه داد: شتاب و نیروی ترمز اصلی و دستی، کمک فتر جلو و عقب راست و چپ، لغزش جانبی و وزن و وضعیت موتور خودروها از دیگر موارد مهم است که دراین مرکز ارزیابی می شوند.
    شهاب زاده بیان کرد: به منظور رفاه حال رانندگان خودروهای معیوب یک واحد تعمیرگاه در این مرکز راه اندازی شده که درصورت تمایل می توانند نسبت به رفع نقص فنی بوجود آمده اقدام کنند.
    مدیرمسئول مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای گناوه گفت: خودروهایی که توسط تعمیرگاه ها اقدام به رفع نواقص می کنند مجدد دراین مرکز سنجش و ارزیابی می شود و درصورت سالم بودن تائید و اگر مردود شوند باید دوباره به تعمیرگاه ها مراجعه کنند.
    وی افزود: رانندگان باید به معاینه فنی خودروهای خود که سلامتی آنها در سفرها تضمین می کند اهمیت وافری قایل شوند و در صورتیکه صرفنظر کنند از سوی پلیس نیز جریمه خواهندشد.
    شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط