فونیکسریمکسبهتام

خودروهایی که تولیدشان در سال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود + تصاویر

عصر خودرو -تولید پانزده مدل خودرو از شرکت‌های تویوتا، شورولت، فورد، لینکن، آلفارومئو، کادیلاک، نیسان و فولکس‌واگن در سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد.

خودروهایی که تولیدشان در سال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود + تصاویر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، بسته به نوع کلاس، برخی خودروها عمر کوتاهی دارند. برخی از شرکت‌های تولیدکننده هستند که خودرویی را تا پنج سال بدون تغییر در خط تولید نگه می‌دارند؛ اما این بستگی دارد که عملکرد این خودرو در بازار فروش چگونه باشد.

اگر خودرویی حتی پس از به‌روزرسانی نیز فروش درخورتوجهی نداشته باشد، سازنده ناچار خواهد بود این مدل را از خط تولید خود حذف کند. درادامه‌ی این مطلب، پانزده خودرو از کلاس‌های مختلف سواری و وانت و شاسی‌بلند را معرفی می‌کنیم که دیگر تولید آن‌ها ازنظر سازنده سودآور نیست و تا سال 2019 از خط تولید حذف خواهند شد. این خودروها از سازندگان مختلفی از فورد و کادیلاک گرفته تا فولکس‌واگن را شامل می‌شوند. برخی خودروهای این فهرست اتفاقا محصولاتی محبوب و دوست‌داشتنی هستند؛ اما بسیاری دیگر کم‌طرفدارند و نبودشان با بودنشان خیلی فرق ندارد.
آلفارومئو 4C کوپه

آلفارومئو 4C وقتی به بازار ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی شد، به‌دلیل طراحی زیبا و توانایی‌های حرکتی شبیه به خودروهای کارتینگ توجه زیادی را توانست به خود جلب کند. زیر کاپوت 4C پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربو با قدرت 237 اسب‌بخار قرار دارد که با‌توجه‌به وزن بسیار کم 1200کیلوگرمی 4C، آن را در 4.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رساند. باوجوداین، متأسفانه همه‌چیز بر وفق مراد نیست و آلفا قصد دارد تولید مدل کوپه را متوقف کند. البته آلفارومئو خبر خوبی هم برای طرفداران 4C دارد و آن ادامه‌ی تولید مدل اسپایدر این خودرو برای چند سال دیگر است. درضمن، بهینه‌سازی‌هایی هم روی مدل اسپایدر در آینده انجام خواهد شد.
کادیلاک ATS سدان

باتوجه‌به تغییراتی که در کارخانه‌ی جنرال موتورز داده می‌شود و اینکه خط تولید این شرکت در وارن میشیگان نیز دردست نوسازی قرار دارد، تولید کادیلاک ATS سدان پس از پایان تولید مدل‌های 2018 این خودرو متوقف خواهد شد. جنرال موتورز تأکید کرده فقط تولید مدل سدان ATS متوقف خواهد شد و تولید مدل کوپه‌ی آن همچنان ادامه خواهد یافت و مشتریان می‌توانند از بین سه نوع قوای فنی مختلف، یکی را برای خودرو خود انتخاب کنند. این پیشرانه‌ها شامل پیشرانه‌ی 2لیتری توربو با 272 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتون‌متر گشتاور و پیشرانه‌ی 3.6لیتری V6 با قدرت 335 اسب‌بخار و گشتاور 386 نیوتون‌متر و پیشرانه‌ی 3.6لیتری تویین‌توربو V6 با قدرت 464 اسب‌بخار و گشتاور 600 نیوتون‌متری متعلق به مدل ATS-V هستند.
شورولت City Express

تیرماه گذشته بود که جنرال موتورز اعلام کرد تولید خودرو ون شهری شورولت سیتی‌اکسپرس را متوقف خواهد کرد. ازآنجایی‌که این خودرو ون از سال 2014 به بازار معرفی شده بود، خیلی پرطرفدار نیست و کسی بابت توقف تولید آن ناراحت نخواهد شد. شورولت سیتی‌اکسپرس از پلتفرمی یکسان با نیسان NV200 استفاده می‌کند؛ اما در بازار فروش نتوانسته به پای رقیب ژاپنی‌اش برسد و فروش آن از زمان رونمایی تاکنون، حتی به سی‌هزار دستگاه هم نرسیده است.

شورولت کروز

شورولت پس از دَه سال قصد دارد تولید پرفروش‌ترین محصولش، یعنی کروز را متوقف کند. شورولت کروز یکی از رقیبان هوندا سیویک محسوب می‌شود و از سال 2015 تاکنون، بیش از 3.5میلیون دستگاه از آن فروخته است. اخیرا و با افزایش تمایل خریداران به خودروهای کراس‌اوور و اس‌یووی، فروش این خودرو نیز کاهش پیدا کرده؛ به‌همین‌دلیل، شورولت قصد دارد تولید کروز را متوقف کند.

شورولت ولت

همانند شورولت کروز، شورولت ولت هم از زمان ورود به بازار در سال 2010 عملکرد خوبی در بازار داشت. شورولت ولت یکی از اولین خودروهای هیبریدی در کلاس خود بود و در سال‌های اول، فروش بسیار خوبی داشت. نسل بعدی این خودرو هم که در سال 2016 معرفی شد، به فروش یک‌صدهزاردستگاهی در همان سال دست یافت. بااین‌حال پس‌ازآن، فروش ولت کاهش یافت و حال جنرال موتورز قصد دارد فروش این خودرو را متوقف کند.
فورد C-Max هیبرید

فورد C-Max اولین‌بار در سال 2003 برای بازار اروپا و آمریکا معرفی شد. برخلاف انتظارات، فورد مدل هیبریدی C-Max هیچ‌وقت نتوانست فروش چشمگیری تجربه کند. پس از گذشت شش سال، فروش این خودرو در بازار ایالات متحده‌ی آمریکا به‌زحمت از 6هزار و 600 دستگاه عبور کرد و همین دلیل خوبی برای توقف تولید این مدل بود.
فورد فیستا

فیستا نیز همانند فوکوس قربانی تصمیمات جنجالی فورد در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌شود. نسل فعلی فیستا که از سال 2011 در بازار حضور دارد، با استقبال درخورتوجهی روبه‌رو شد. در سال 2013 نیز فورد مدل اسپرت ST را روانه بازار کرد. حالا پس از هفت سال، فورد به تولید فیستا در بازار آمریکا خاتمه خواهد داد. البته، خریداران اروپایی همچنان می‌توانند به فیستا دسترسی داشته باشند.
فورد فوکوس

به‌نظر می‌رسد فورد قصد دارد تولید تمامی مدل‌هایش به‌جز موستانگ را متوقف کند و فوکوس به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو فورد نیز نمی‌تواند از چنین تصمیمی جان سالم به‌در ببرد. پس از سال 2018، فورد هر دو مدل چهاردر و پنج‌در فوکوس را فقط در بازار اروپا خواهد فروخت و دیگر در آمریکا عرضه نخواهد کرد.

فورد تاروس

تاروس یکی از خودروهای مشهور فورد به‌شمار می‌رود. پس از سی سال و پنج نسل از این سدان موفق، دیگر وقت آن رسیده تاروس زیبا و دوست‌داشتنی بازنشسته شود. در چهار سال اخیر، فروش فورد تاروس با کاهش روبه‌رو بوده و فقط 38هزار دستگاه از آن در بازار آمریکا فروخته شده؛ به‌همین‌دلیل، فورد تولید تاروس را از سال آینده متوقف خواهد کرد.
لینکلن MKT

لینکلن هم در‌حال‌خانه‌تکانی اساسی در خط تولیدش بوده و مدل‌های جدیدی به بازار معرفی کرده است. در زمینه‌ی همین تغییرات، مدل MKT دیگر از سال 2018 تولید نخواهد شد. این مدل نخستین‌بار در سال 2010 معرفی شد و روی پلتفرمی مشترک با فورد تاروس و Flex ساخته شده و حالا پس از هشت سال حضور در سبد محصولات لینکلن، با مدل جدید Aviator جایگزین خواهد شد.
لینکلن MKX

لینکلن MKX درحقیقت از خط تولید حذف نمی‌شود؛ بلکه با طرحی جدید و البته نامی جدید به بازار خواهد آمد. مدل قدیمی MKX جایش را به نسل جدیدی از این خودرو با نام Nautilus خواهد داد که طراحی بسیار مدرن با جلوپنجره‌ی جدید لینکلن دارد و از سال 2019 با طیف وسیعی از پیشرانه‌های منتخب وارد بازار خواهد شد.
نیسان جوک

به‌نظر می‌رسد نیسان جوک هم دیگر رنگ‌وبوی قدیمی به‌خود گرفته است. حداقل این مسئله در بازار آمریکا صادق است و جوک جایش را به مدل کیکس خواهد داد. بااین‌حال، عرضه‌ی جوک در بازار اروپا ادامه خواهد داشت و حتی شایعاتی هم از احتمال رونمایی نسل دوم این خودرو وجود دارد. نیسان جوک در سال 2011 رونمایی شد و برای شش سال در بازار آمریکا حضور داشت.
تویوتا کرولا iM

تویوتا کرولا iM نیز مانند تویوتا iA در ابتدا با برند سایون (Scion) فروخته می‌شد و از چندی قبل و با حذف برند سایون، با نشان تویوتا و به‌عنوان مدلی جوان‌پسند‌تر از کرولا فروخته می‌شود. تویوتا کرولا iM براساس تویوتا آوریس ساخته شده و پس از رونمایی در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس در سال 2014، برای مدت چهار سال در بازار حضور داشت.
تویوتا یاریس iA

این مدل نیز کاملا از خط تولید حرف نخواهد شد؛ بلکه تویوتا، مدل iA را که براساس مزدا 2 طراحی شده، با نام جدید یاریس سدان و درکنار مدل هاچ‌بک یاریس به بازار عرضه خواهد کرد.
فولکس واگن توارگ

فولکس واگن به‌منظور استفاده از پلتفرم جدید MQB تغییرات گسترده‌ای در خط تولیدش ایجاد می‌کند. به‌همین‌منظور، شاسی‌بلند هفت‌نفره‌ی توارگ هم که از سال 2002 در بازار آمریکا حضور دارد و توانسته شانزده سال در این بازار رقابتی پابرجا بماند، باید با خط تولید این شرکت خداحافظی کند. نسل جدید توارگ در بازار اروپا عرضه خواهد شد؛ اما در بازار آمریکا مدل بزرگ‌تر از تیگوان جایگزین توارگ می‌شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو