فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۰۶۰»

تغییر ساعت‌ کاری ادارات دولتیِ کابُل به خاطر آلودگی هوا

عصر خودرو- وزارت کار و ‌امور اجتماعی افغانستان اعلام کرد که در هماهنگی با اداره‌ ملی حفاظت محیط زیست این کشور ساعت‌ کاری ادارات و وزارتخانه‌ها را به دلیل جلوگیری از تشدید آلودگی هوا در شهر کابل، تغییر داده است.

تغییر ساعت‌ کاری ادارات دولتیِ کابُل به خاطر آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بر اساس اعلامیه این وزارت که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، ساعت کاری 14 وزارتخانه و هشت اداره دولتی از 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر و شماری دیگر نیز از ساعت 7:30 صبح الی 3:30 بعد از ظهر تعیین شده است. انتظار می‌رود این تغییر از آلودگی بیشتر هوا در پایتخت جلوگیری کند.

    قبل از این ساعت کاری این ادارات از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر و 7 صبح تا 3 بعد از ظهر بود.

    یکی از مسئولان اداره ملی حفاظت محیط زیست گفته است که دلیل این اقدام نه تنها جلوگیری از آلودگی هوا در پایتخت بلکه کاهش ترافیک شهری نیز هست.

    وی افزود که این اداره به دلیل نداشتن دستگاه‌ سنجش میزان آلودگی هوا نمی‌تواند آمار و ارقام مشخصی را ارائه کند.

    به گزارش بی‌بی‌سی، این مقام مسئول همچنین گفته که اداره ملی حفاظت محیط زیست این کشور در هماهنگی با وزارت انرژی و آب و شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) در صدد پیدا کردن راه حل‌های بنیادی برای کاهش آلودگی هوا در کابل هستند.

    اداره محیط زیست افغانستان در همین رابطه اعلام کرده است که حدود 38 درصد از آلودگی شهر کابل به دلیل گرد و خاکی است که از جاده‌های این شهر به هوا پراکنده می‌شود.

    به گفته مسئولان، خودروهای کهنه نیز 36 درصد از آلودگی شهر کابل را سبب شده‌اند. اداره حفاظت محیط زیست افغانستان همچنین اعلام کرده که 85 درصد از خودروهای شهر کابل، بیشتر از 15سال عمر دارند و حدود 60 درصد آنان باید از چرخه تردد خارج شوند.

    در عین حال منبع دیگر آلاینده‌ها در شهر کابل استفاده از سوخت‌های جامد مانند چوب و زغال سنگ است. به گفته مسئولان، فقر باعث شده که 38 الی 45 درصد از شهروندان شهر کابل از زغال سنگ، برای گرم کردن خانه‌ها استفاده کنند، چرا که هم ارزان است و هم گرمای بیشتر تولید می‌کند.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط