فونیکسریمکسبهتام

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا :

آغاز اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری بنزینی؛ بزودی

عصر خودرو- دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن اشاره به آغاز اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری بر اساس مصوبه هیات وزیران و قانون هوای پاک، از توافق بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و ستاد مدیریت سوخت برای اسقاط ۲۵ هزار موتورکاربراتوری تا دو ماه آینده خبر داد.

آغاز اسقاط موتورسیکلت‌های کاربراتوری بنزینی؛ بزودی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  وحید حسینی افزود: با توجه به اینکه براساس آیین‌نامه فنی «ماده 2» قانون هوای پاک، هیات وزیران پلاک‌گذاری هر موتورسیکلت بنزینی جدید را منوط به اسقاط یک دستگاه موتورسیکلت فرسوده کرده است، هفته گذشته توافق مهمی بین پلیس راهور، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به عنوان مالک عمده موتورسیکلت‌های رسوبی، انجمن صنفی اسقاط و بازیافت و ستاد مدیریت سوخت وزارت راه و شهرسازی در محل سازمان حفاظت محیط زیست انجام و مقرر شد همه نهادهای ذیربط تمام تلاش و همکاری خود را برای تحویل حداقل 25 هزار موتورسیکلت رسوبی طی دو ماه آینده برای اسقاط  انجام دهند.

    وی همچنین با اشاره به اهداف مصوبه دولت مبنی بر اسقاط موتورسیکلت کاربراتوری به ازای تولید هر موتورسیکلت بنزینی جدید تصریح کرد: هدف از این تصمیم اسقاط انبوه موتورسیکلت‌های رسوبی، نوسازی و جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده در حال تردد با موتورسیکلت‌های جدید و حمایت از موتورسیکلت برقی است. تولید موتورسیکلت‌های برقی از این مصوبه مستثنی است.

    حسینی با بیان اینکه تاکنون اسقاط موتورسیکلت در کشور به‌صورت منظم و انبوه مرسوم نبوده است، گفت: تاکنون فرآیند اسقاط موتورسیکلت دارای مشکلات اجرایی و حقوقی بود اما خوشبختانه با تلاش همه دستگاه‌های دولتی و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست این موضوع در قالب مصوبه‌ هیات وزیران حل و فصل شد و موتورسیکلت‌سازان مکلف شدند در ازای تولید هر دستگاه موتورسیکلت بنزینی جدید یک موتورسیکلت کاربراتوری را اسقاط کنند.

    دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در پایان اظهار کرد: در کنار مصوبه اسقاط موتورهای کاربراتوری، سازمان حفاظت محیط زیست در تلاش است بسته حمایتی را به دولت پیشنهاد کند تا دارندگان موتورسیکلت‌های فرسوده رغبت لازم برای تبدیل وسیله خود به شرایط بهتر را پیدا کنند، شهرداری تهران نیز در این زمینه آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است. امیدواریم علاوه بر تهران سایر کلانشهرهای درگیر آلودگی هوا نیز وارد میدان شوند چون موضوع اسقاط ، سیاست هوشمندانه‌ای است که به کاهش آلودگی هوا کمک و همزمان استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را تشویق می‌کند و همچنان چرخ تولید و اشتغال را هم در صنعت موتورسیکلت و هم در مراکز اسقاط و بازیافت به حرکت در می‌آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط