فونیکسریمکسبهتام

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

معافیت ثبت سفارش واردات ۳ هزار و۲۰۰ مورد ماده اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق‌‌آزاد و ویژه اقتصادی

عصر خودرو- مقیمی گفت: ۳ هزار و۲۰۰ مورد ماده اولیه و قطعات مورد نیاز تولید برای واردات به مناطق‌‌آزاد و ویژه اقتصادی از ثبت سفارش معاف شد.

معافیت ثبت سفارش واردات ۳ هزار و۲۰۰ مورد ماده اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق‌‌آزاد و ویژه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  شاتا، معاون امور صنایع وزارت صمت از معافیت ثبت سفارش واردات 3 هزار و243 مواد اولیه ، قطعات یدکی و ماشین آلات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خبرداد و گفت: در راستای تسهیل فرآیند تولید ملی ، فهرستی از کالاهایی که نیازبه ثبت سفارش ندارند به شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ارایه شد.

    فرشاد مقیمی با اشاره به مصوبه اخیر هیات وزیران و اعمال سیاست های حمایتی برای حفظ و صیانت از تولید گفت: به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صمت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز اعلام شده است.

    وی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع را از دغدغه‌های اصلی صاحبان صنایع برشمرد و گفت: تسهیل فرآیند تولید در شرایط کنونی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده و در این راستا علاوه برشناسایی مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی، تدابیری برای تسریع در ورود مواد اولیه به کشور اندیشیده شد.

     معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید را که نیاز به ثبت سفارش ندارند را بیش از 3 هزار مورد اعلام کرد و گفت: کنترل پنل الکتریکی مخصوص لوازم خانگی (یخچال، لباسشویی، لوازم صوتی و تصویری نظیر تلویزیون، رادیو پخش و...)، انواع روتور مخصوص ژنراتور نیروگاهی، فولادهای غیرممزوج تراشکاری ،اجزاء و قطعات شیرآلات چدنی و فولادی و پنوماتیک ، قطعات و ملحقات ماشین آلات چاپ مورد استفاده برای چاپ به وسیله صفحات، سیلندرها و سایر اجزای چاپ نخ و پارچه های مختلف به ویژه پارچه های تار و پود باف از سایر الیاف نساجی نباتی؛ پارچه های تار و پود باف از نخ کاغذی و... از جمله اقلامی است که در لیست معافیت از ثبت سفارش به گمرک و شورای عالی مناطق آزاد اعلام شده است.

    مقیمی همچنین ورود قطعات منفصله برای تولید لیفتراک به استثنای دکل‌کامل، اکسل فرمان، رینگ، شاسی، وزنه تعادلی، کابین راننده ، باتری، رادیاتور آب ، لاستیک و کپسول مخصوص لیفتراک گازی با هر درصد ساخت داخل ، شیر مخصوص آبگرم کن‌ گازی ، قطعات کنتور تولید یا مصرف گاز ، اجزاء و قطعات کوره و فر برقی صنعتی یا آزمایشگاهی، اجزاء و قطعات ماشین های جوشکاری و لحیم کاری و داغ افشانی فلزات یا سرمت ها ، برخی محصولات دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال ، روغن خام ، مغز مداد سیاه و رنگی ، مغز قلم خودکار و... را از دیگر محصولاتی اعلام کرد که برای ورود به کشور از طریق مناطق آزاد نیازی به ثبت سفارش ندارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو