فونیکسریمکسبهتام

گمرک اعلام کرد:

قطعات منفصله خودرو در میان اقلام عمده وارداتی

عصر خودرو- گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در دوره زمانی ۹ ماهه (ابتدای امسال تا پایان آذر) ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار صادر شد که از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۴ درصد رشد داشت.

قطعات منفصله خودرو در میان اقلام عمده وارداتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا  ،  تا پایان آذرماه امسال 23 میلیون و 871 هزار تن کالا به ارزش 32 میلیارد و 620 میلیون دلار کالا نیز وارد کشور شده است.

    واردات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 13.27 درصد و از نظر ارزشی 15.9 درصد کاهش یافت.
    براساس این گزارش، مازاد تراز تجارت خارجی کشور در 9 ماهه امسال، 738 میلیون دلار شد.

    **اقلام عمده صادراتی
    میعانات گازی، گاز طبیعی، پروپان مایع شده، متانول، روغن های سبک و فرآورده ها به جز بنزین اقلام عمده صادراتی تا پایان آذرماه است.
    در این دوره 2 میلیارد و 77 میلیون دلار میعانات گازی، یک میلیارد و 815 میلیون دلار گاز طبیعی، یک میلیارد و 356 میلیون دلار پروپان مایع شده، یک میلیارد و 142 میلیون دلار متانول و یک میلیارد و 113 میلیون دلار روغن های سبک و سایر فرآورده ها صادر شده است.
    سهم ارزشی صادرات میعانات گازی، گاز طبیعی و پروپان مایع شده در 9 ماه امسال به ترتیب 8.32 درصد، 5.44 درصد و 4.07 درصد است.
    براساس گزارش گمرک، در 9 ماه امسال سهم پتروشیمی ها از ارزش کل صادرات 34.34 درصد و سهم میعانات گازی 8.32 درصد بوده است. براین اساس 57.34 درصد ارزش کل صادرات نیز به سایر کالاها اختصاص دارد.

    ** ذرت دامی و قطعات منفصله خودرو، اقلام عمده وارداتی
    برپایه اعلام گمرک تا پایان آذرماه، ارزش ذرت دامی وارداتی یک میلیارد و 477 میلیون دلار بود که سهم 4.53 درصدی از مجموع واردات را به خود اختصاص داد.

    در این مدت یک میلیارد و 214 میلیون دلار قطعه منفصله تولید خودرو واردات داشتیم که 3.72 درصد سهم ارزشی کالاهای وارداتی را به خود اختصاص داده است.
    برنج، لوبیای سویا و الکترود زغالی برای کوره ها، دیگر کالاهای عمده وارداتی به کشور هستند که سهم ارزشی هر کدام به ترتیب 3.14 درصد، 2.98 درصد و 1.34 درصد است.
    در مدت یاد شده، یک میلیارد و 23 میلیون دلار برنج، 944 میلیون دلار لوبیای سویا و 437 میلیون دلار الکترود زغالی وارد شده است.** عراق و چین مقصد عمده کالاهای صادراتی
    در 9 ماهه امسال عراق، چین، امارات متحده عربی، افغانستان و ترکیه پنج کشور عمده واردکننده کالاهای صادراتی ایران بودند.
    عراق با واردات 6 میلیارد و 929 میلیون دلار کالا رتبه نخست واردکننده کالای ایرانی است که 20.77 درصد سهم ارزشی صادرات کالاهای ایرانی را به خود اختصاص داد.
    مقایسه میزان صادرات کالا به عراق در 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته نشان می دهد که از نظر ارزش 48.7 درصد رشد یافته است.
    در این دوره چین با تفاوت کمتر از 180 میلیون دلار در رتبه دوم مقصد کالاهای صادراتی ایران است. در این دوره زمانی چین 6 میلیارد 749 میلیون دلار کالا وارد کرده که سهم ارزشی آن از کالاهای صادراتی ایران 20.23 درصد است.
    امارات با پنج میلیارد و 134 میلیون دلار، افغانستان با 2 میلیارد و 337 میلیون دلار و ترکیه با یک میلیارد و 912 میلیون دلار در جایگاه بعدی واردات کالا از ایران قرار دارند.

    **کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران
    چین با صادرات 8 میلیارد و 172 میلیون دلار کالا اولین صادرکننده کالا به ایران تا پایان آذرماه بود که سهم ارزشی آن از کل واردات کشور معادل 25.5 درصد است.
    امارات نیز در 9 ماهه امسال از نظر ارزشی 15.06 درصد سهم کالاهای صادراتی به ایران را به خود اختصاص داده و در مجموع توانسته چهار میلیارد و 914 میلیون دلار کالا به ایران صادر کند.
    در این مدت یک میلیارد و 832 میلیون دلار کالا از کره، یک میلیارد و 825 میلیون دلار از آلمان و یک میلیارد و 794 میلیون دلار کالا از سوئیس وارد کشور شده است.
     در هشت ماه نخست امسال (تا پایان آبان ) 75 میلیون و 270 هزار تن کالا به ارزش 31 میلیارد و 491 میلیون دلار صادر و 21 میلیون و 498 هزار تن کالا به ارزش 29 میلیارد و 549 میلیون دلار وارد کشور شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو