فونیکسریمکسبهتام

بی نتیجه ماندن پیگیر‌های چند ماهه؛

ادامه بلاتکلیفی خودرو‌های وارداتی دپوشده

عصر خودرو- دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو از ادامه بلاتکلیفی خودرو‌های وارداتی دپوشده در گمرکات با وجود قول وزیر صنعت و پی نوشت معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

ادامه بلاتکلیفی خودرو‌های وارداتی دپوشده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما، مهدی دادفر گفت: ترخیص 16 هزار خودروی دپو شده در گمرکات در دور باطل و نامه نگاری‌های دستگاه‌های مسئول از بالاترین مقام دولت تا وزارت صنعت و سازمان توسعه تجارت افتاده و همچنان بلاتکلیف است.

    وی با اشاره به بی نتیجه ماندن پیگیر‌های چند ماهه این انجمن برای ترخیص خودروی دپو شده در گمرکات گفت: پس از نامه محمد شریعتمداری وزیر وقت صنعت به معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر درخواست تشکیل هیئتی با محوریت ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط برای تعیین تکلیف خودرو‌های متوقف در گمرک، معاون اول رئیس جمهوری نیز در 30 آبان ماه نیز در پی نوشتی به وزرای اقتصاد و صنعت خواستار عمل به مقررات در خصوص خودرو‌های دپو شده در گمرکات شد.
    دادفر افزود: به فاصله کوتاهی از پی نوشت معاون اول رئیس جمهوری، مشاور وی و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی طی نامه‌ای به رضا رحمانی وزیر فعلی صنعت با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهوری خواستار تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده در گمرکات شد، اما با گذشت بیش از دو ماه از این مذاکرات و نامه‌ها همچنان روند نامه نگاری برای تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده ادامه دارد به طوری که در آخرین و جدیدترین این نامه نگاری ها، نامه مدیرکل دفتر هماهنگی‌های ویژه نهاد رئیس جمهوری به رئیس انجمن واردکنندگان خودرو پیرو نامه 16 مهرماه انجمن مبنی بر تعیین تکلیف خودرو‌های موجود در گمرکات کشور است.
    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: به رغم پیگیری‌های انجمن تاکنون این نامه نگاری‌ها هیچ نتیجه‌ای را به همراه نداشته است و هیچ کس نمی‌داند در این میان چه وظیفه‌ای بر عهده دارد و باید چه اقدامی انجام دهد!
    وی با اشاره به اعتراضات دو سه ماه اخیر خریداران مقابل شرکت‌های واردکننده خورو گفت: امروز مردم متوجه شدند که شرکت‌های واردکننده در این جریانات نقشی نداشته و مقصر نیستند چراکه با پول آن‌ها خودرو خریداری و وارد گمرک شده و شرکت‌ها آماده پرداخت تعهدات هستند بنابراین تجمعات از مقابل شرکت‌ها به وزارت صنعت، معدن وتجارت کشیده شده است.
    دادفر تاکید کرد: مردم فهمیدند که تمام سیاست‌ها برای ممنوعیت و جلوگیری از ترخیص خودرو‌ها به منظور افزایش قیمت خودرو بوده و همین برای قضاوت و عملکرد وزارت صنعت و دولت کافی است.
    وی با توجه به خواست واردکنندگان برای جلسه با وزیر صنعت گفت: به رغم درخواست شرکت‌ها تاکنون وزیر جلسه‌ای را با واردکنندگان نداشته است، اما در این شرایط چندان این مساله برای واردکنندگان اهمیتی ندارد بلکه مهم قضاوت مردم است.
    دادفر با اشاره به اینکه واردکنندگان حرف‌ها و دغدغه‌های شان را به گوش مردم رساندند، اضافه کرد: مردم امروز متوجه شدند علت ممنوعیت واردات خودرو نه برای حمایت از تولید بلکه برای افزایش قیمت خودروسازان داخلی بوده است و به طور قطع آثار آن در طول زمان نیز منتقل می‌شود.
    پیگیری خبرگزاری صدا و سیما از گمرک نیز نشان می‌دهد تا کنون برای ترخیص و تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده در گمرک هیچ ابلاغی از سوی دولت صورت نگرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو