فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران:

مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار

ایستگاههای دوچرخه در پایتخت توسعه می یابد

عصر خودرو- شهردار تهران با بیان اینکه توسعه مترو و حمل و نقل عمومی کاهش آلودگی و بیماری شهروندان را در پی خواهد داشت، گفت: یکی از اقدامات کاهش آلودگی هوا توسعه ناوگان مترو، حمل ونقل عمومی و ایستگاههای دوچرخه در سطح پایتخت است.

مذاکره شهرداری با شرکت‌های دانش بنیان برای تولید دوچرخه‌های باطری دار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، پیروز حناچی در طرح سه شنبه بدون خودرو که صبح امروز مسیر میدان توحید تا میدان ولیعصر را با دوچرخه رکاب زد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی می تواند در کاهش 40درصدی دیابت در جامعه کمک کند که در این خصوص بخشی از خیابان های تهران از جمله کریمخان و بلوار کشاورز و ایرانشهر به ایستگاههای عمومی دوچرخه مجهز شدند.
    وی در پاسخ به این سئوال که قیمت بالای دوچرخه های باتری دار برای خانواده ها مقرون به صرفه نبوده و در این خصوص چه برنامه دارید گفت: شهرداری در حال حاضر با تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان دوچرخه مذاکراتی کرده است و باید کمک کنیم این اتفاق هر چه سریعتر رخ دهد تا دوچرخه های باتری دار ارزان تر عرضه شود.
    شهردار تهران ادامه داد: راه اساسی برای ارزان شدن دوچرخه های برقی تولید آن در ایران بوده که گره اساسی ما در این خصوص باتری های این وسایل عمومی است که بتوان به جای وسایل کاربراتوری دوچرخه های عادی- برقی و موتور سیکلت های برقی جایگزین شود.
    حناچی در این پاسخ به سوالی مبنی براینکه شهرداری اعتباراتی به صورت یارانه برای خرید دوچرخه شهروندان در نظر گرفته است یا خیر؟ افزود: به شکل یارانه هیچ گونه برنامه ای نخواهیم داشت بلکه تلاش داریم تا به صورت کرایه ای دوچرخه هایی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

    *تهران نیازمند 3هزار دستگاه اتوبوس
    حناچی ادامه داد: باید اذعان داشت که برای توسعه حمل و نقل عمومی 3هزار دستگاه اتوبوس در تهران کمبود داریم که می بایست در این خصوص برنامه ریزی کرد.

    * 5 هزار دستگاه اتوبوس به تهران واگذار می شود
    معاون حمل و نقل عمومی شهرداری تهران در ادامه صحبت های حناچی برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: دولت طرح نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را اعلام کرده که براساس آن قرار است 5هزار دستگاه اتوبوس به تهران واگذار شود.
    محسن پور سید آقایی ادامه داد: هنوز هیچ اتوبوسی به تهران واگذار نشده است.

    *شهرداری ها از محل در آمد هزینه اداره می شوند
    شهردار تهران همچنین در خصوص انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر کاهش سهم شهرداری در بودجه سال 98 کشور، در این خصوص چه رایزنی هایی در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی خواهید داشت گفت: اصل قضیه بخشی از مالیات محلی و عوارض برای خدمات شهرداری را باید بپذیریم و ربطی به بودجه سالانه دولتی ندارد بلکه شهرداری ها از محل در آمد هزینه اداره می شوند.
    وی ادامه داد: باید برای خدمات بهتر کمک کنیم تا اقدامات جاری آنها بهتر انجام شود و اگر این زمینه را بپذیریم می توان انتظار داشت در شهرداری سرویس و خدمات بهتر اداره شود.
    در طرح سه شنبه بدون خودرو شهردار تهران، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل عمومی شهرداری، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و جمعی از اصحاب رسانه و مدیران شهری مسیر میدان توحید تا میدان ولیعصر(عج) تهران را با دوچرخه رکاب زدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو