فونیکسریمکسبهتام

خسته بند تأکید کرد:

زوج و فرد شدن محل پارک خودرو در تهران

پارکبان‌ها تجربه شکست خورده برای مدیریت پارکینگ‌های شهری

عصر خودرو-عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مدیریت شهری پایتخت و کلانشهرهای دیگر باید از تجارب دیگر کشورها در بحث مدیریت محل پارک خودرو استفاده کنند.

زوج و فرد شدن محل پارک خودرو در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به بازگرداندن پارکبان ها به برخی از مناطق پایتخت توسط شهرداری های مناطق، گفت: به نظر من مسئولان و مدیران شهری باید از تجارب گذشته و مشکلات به وجود آمده در اثر استفاده از پارکبان ها در مناطق تهران بهره بگیرند. به نظر استفاده از پارکبان ابتدایی ترین راه کار برای مدیریت محل پارک خودروها در کلانشهری مانند تهران است.
    پارکینگ طبقاطی

    مدیریت شهری پایتخت از تجارب دیگر کشورها برای مدیریت محل پارک خودرو استفاده کند

    نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت شهری پایتخت و کلانشهرهای دیگر باید از تجارب دیگر کشورها در بحث مدیریت محل پارک خودرو استفاده کنند، امروز در این کشورها شیوه های مختلفی در این حوزه اجرایی می شود. بنابر این نمی توان یک نسخه واحد را در این عرصه به کار گرفت.

    دستگاه پارکومتر و زوج وفرد کردن خودرو راه کار مدیریت محل پارک در پایتخت

    امروز در شهرهای اروپایی از روش های مختلف استفاده می شود، به طور مثال در برخی مناطق برای مدیریت جای پارک خودرو از دستگاه های پارکومتر استفاده شده و در برخی نقاط، محل پارک طبق پلاک خودروها به صورت زوج و فرد تقسیم می شود که طبق این روش مثلا خودروهای با پلاک زوج در سمت راست خیابان و خودروهای با پلاک فرد در سمت چپ خیابان پارک می کنند

    وی گفت: امروز در شهرهای اروپایی از روش های مختلف استفاده می شود، به طور مثال در برخی مناطق برای مدیریت محل پارک خودرو از دستگاه های پارکومتر استفاده شده و در برخی نقاط، جای پارک طبق پلاک خودروها به صورت زوج و فرد تقسیم می شود که طبق این روش مثلا خودروهای با پلاک زوج در سمت راست خیابان و خودروهای با پلاک فرد در سمت چپ خیابان پارک می کنند.

    پایتخت امروز با مشکل کمبود پارکینگ های عمومی و پارکینگ های مکانیزه مواجه است

    خسته بند ادامه داد: از طرف دیگر پایتخت امروز با مشکل کمبود پارکینگ های عمومی و پارکینگ های مکانیزه مواجه است، از این رو مدیران شهری می توانند با جذب سرمایه گذار به راحتی ضمن ایجاد اشتغال، مشکل جای پارک را حل بکنند.

    جذب سرمایه گذار برای ساخت پارکینگ های عمومی و مکانیزه در کلانشهرها

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: شهرداری تهران یا باید برای جذب سرمایه گذار جهت ساخت پارکینگ عمومی امتیازاتی را ارائه کرده یا اینکه خود اقدام به سرمایه گذاری کند، حال با توجه به وضعیت اعتباری شهرداری ها، بهترین راه کار جذب سرمایه گذار است.

    وی ادامه داد: ایجاد سازو کار های مشخص و منطبق با تجارب کشورهای دیگر برای مدیریت محل پارک خودرو، بسیار بهتر از به کارگیری پارکبان هایی است که هیچ نظارتی بر عملکرد و رفتار آن ها نمی شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در سال های گذشته شاهد بروز تخلفاتی توسط پارکبان ها در سطح شهر پایتخت بودیم، از این رو به کارگیری مجدد این افراد برای مدیریت محل پارک خودرو اشتباه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو