فونیکسریمکسبهتام

مهدی جمالی‌ نژاد :

۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند

عصر خودرو- رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست.

۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  مهدی جمالی‌ نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی در شهر تهران و اظهارات اخیر شهردار تهران مبنی بر اینکه تهران 3 هزار اتوبوس کم دارد، اظهار کرد: بیش از 50 درصد اتوبوس‌های درون شهری فرسوده هستند و شهر تهران هم فارغ از این قضیه نیست، لذا بازسازی اتوبوس‌های فرسوده موجود و نوسازی ناوگان برای ما مهم است.
    وی با تأکید بر اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دغدغه‌های سازمان شهرداری‌ها است، افزود: در شرایط اقتصادی فعلی تولید اتوبوس تدابیر خاص خود را می‌خواهد و خوشبختانه جلسات خوبی را با پورسید آقایی داشتیم تا گره‌های موجود بر سر راه تولید اتوبوس باز شود.

    جمالی نژاد با اشاره به اینکه با وزارت صنایع جلساتی داشتیم تا بتوانیم تمهیداتی را برای حل این موضوع در نظر بگیریم، گفت: ناوگان اتوبوسرانی به شدت باید نوسازی شود و در شرایطی که ما مردم را به انسان محوری شهرها تشویق می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که خودروی شخصی به میدان نیاورند‌، اگر بستر حمل و نقل عمومی فراهم نباشد، این سخن شعاری بیش نخواهد بود.

    بیشتر بخوانید: 13 دستگاه اتوبوس دوکابین خریداری شد

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در واکنش به اظهارات اخیر میرلوحی عضو شورای شهر تهران مبنی بر اینکه هزینه کامل استفاده از متروی تهران 10 هزار تومان است، تصریح کرد: ما باید تدابیری اندیشه کنیم که توازن بین عرضه و تقاضا به هم نخورد.

    وی افزود: اگر قرار است حمل و نقل روان داشته باشیم، تدابیر خاصی باید اندیشیده شود که اگر قیمت‌ها بالا رفت، مانع استقبال مردم نشود.

    جمالی نژاد تصریح کرد: باید شرایط را طوری رقم زنیم که قشر محروم امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشند.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای ورود اتوبوس‌های جدید پیگیری‌های روزانه و هفتگی می‌کنیم ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری اتوبوس‌ها وارد شوند.

    وی در باره تعداد اتوبوس‌های جدید گفت: در مورد تعداد آن‌ها چیزی نمی‌توانم بگویم، اما امیدوارم تا پایان سال وارد شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط