فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ (۱۹)

مدیرعامل سایپا در نمایشگاه خودرو تهران:زیان سنگین سایپا طی ۹ ماه گذشته

احتمال جایگزینی محصولات خانواده رنو با محصولات دیگر در حال بررسی است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از بررسی شرایط برای جایگزینی خودروهای رنو و برلیانس با محصولات جدید خبر داد.

مدیرعامل سایپا در نمایشگاه خودرو تهران:زیان سنگین سایپا طی ۹ ماه گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، محمدرضا سروش در حاشیه آیین گشایش سومین نمایشگاه بین المللی خودرو با بیان این مطلب درخصوص تعهدات معوق این شرکت اظهار کرد: بخشی از تعهدات معوق سایپا مربوط به خودروهایی است که با همکاری رنو و یا شرکت‌های چینی تولید می‌شد و اکنون امکان تولید آنها وجود ندارد و همکاران ما پیگیر هستند تا خودروهای جایگزین جدیدی سفارش گذاری و معرفی شود که زمان بر بوده و پیشنهادهای پیشین همچنان پا برجا است.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان جایگزینی این خودروها با محصولاتی مانند سراتو‌ که کیفیت بهتری دارند وجود دارد؟ تصریح کرد: در حال بررسی هستیم و امیدواریم طی یک ماه آینده به جمع بندی در این باره برسیم.
    مدیرعامل سایپا با اشاره به زیان سنگین این خودروساز در 9 ماه گذشته گفت: ادامه این وضعیت محدودیت‌های جدی را برای خودروسازان و صنایع قطعه سازی ایجاد خواهد کرد و در این شرایط تعلل در اعلام قیمت‌های جدید و فروش خودرو با قیمت پایین تر از قیمت تمام شده، زیان سنگینی را به شرکت وارد کرده که امیدوارم طی چند روز آینده قیمت‌های جدید اعلام شود.
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نگران کاهش میزان تقاضا و یا افزایش انصراف از خرید همزمان با افزایش قیمت خودرو نیستید؟ گفت:به طور منطقی با افزایش قیمت، میزان تقاضا کاهش می‌یابد اما باید توجه کرد که در سطح بنگاه‌ها نمی توان محصول را با قیمت کمتر از قیمت تمام شده به فروش رساند چرا که زیان ایجاد شده به جریان نقدینگی و در نهایت به سهامداران زیان جدی وارد می‌کند.
    مدیرعامل سایپا با اشاره به زیان این شرکت در 9 ماه گذشته ، اصلاح قیمت ها را ضرورتی اساسی اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی‌شده افزایش قیمت ها به صورتی انجام شود که منافع مشتریان لحاظ شده و جذابیت برای آنها وجود داشته باشد.
    سروش با ابراز امیدواری نسبت به اینکه قیمت‌ها زودتر اعلام شود، تاکید کرد: در مورد قیمت‌های جدید ستاد تنظیم بازار باید مصوبه‌ای بر اساس تثبیت قیمت که سازمان حمایت اعلام کرده، داشته باشد.
    مدیرعامل سایپا برای عرضه محصولات جدید به بازار تا پایان سال گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده تمرکز بر محصولاتی است که تولید داخلی بالایی دارند و برنامه سال آینده نیز تمرکز بر روی تولید این محصولات است.
    وی ادامه داد: برنامه ریزی شده پروژه اس پی 100 که متوقف شده بود در سال آینده دوباره آغاز شود که پیشنهاد ما تولید 700 هزار دستگاه خودرو در سال آینده است که هنوز نهایی نشده است.
    سروش با اشاره به اینکه در مورد پراید و سایر خودروهای سایپا نیز استانداردهایی تعیین شده و در ابتدای دی ماه سال جاری رعایت شده است، گفت: تا ابتدای سال آینده مشکلی برای رعایت این استانداردها نداریم، البته در برخی از استانداردها مانند سنسور جانبی لازم است سازمان استاندارد با توجه به شرایط جدید بازنگری انجام دهد.

     وی ادامه داد: در حوزه خودروهای پرتیراژ هم محدودیت‌هایی در زمینه تامین مواد اولیه و برخی قطعات پیشرفته برای قطعه‌سازان وجود دارد که امیدواریم با همکاری دولت و وزارت صنعت این مشکلات برطرف شود.

    سروش گفت: عرضه خودرو با قیمت کمتر از بهای تمام‌شده زیان سنگینی را به شرکت‌های خودروسازی و سهامداران و ذی نفعان آنها تحمیل کرده که باید هرچه زودتر مورد توجه قرار گیرد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: قیمت‌گذاری جدید با مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و ما امیدواریم این مصوبه به سرعت ابلاغ شود، ضمن آنکه پیش‌بینی می‌کنیم افزایش قیمت‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که جذابیت لازم برای خریداران نیز حفظ شود.

    وی در ادامه به محدودیت های استانداردی محصولات اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها در دستورکار گروه خودروسازی سایپا قرار دارد اما باتوجه به شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود این مصوبه ها مورد بررسی و بازنگری قرار خواهد گرفت.

    وی درخصوص برنامه تولید خودرو برای آینده نیز گفت: باتوجه به محدودیت‌ها، تمرکز گروه سایپا بر تولید خودروهایی با درصد داخلی‌سازی بالا خواهد بود و در این بین، پروژه SP100 را که اخیرا متوقف شده بود فعال کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سال آینده عرضه خودرو رهام آغاز شود.

    سروش تصریح کرد: برنامه تولید 700 هزار دستگاه خودرو را برای سال آینده در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده‌ایم که البته در دست بررسی بوده و هنوز نهایی نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو