فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ (۴۱)

یک فعال صنفی: قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد

عصر خودرو- رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ضمن اعلام زیان حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در ۹ ماهه امسال گفت: ضرورت دارد تا قیمت ها متناسب با بازار باشد و در دوره های زمانی مجبور به جهش های قیمتی نشویم.

یک فعال صنفی: قیمت خودرو باید با شرایط بازار متناسب باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «محمدرضا نجفی منش» امروز (چهارشنبه) در حاشیه دومین روز از سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: سال های گذشته با افزایش نرخ تورم، ثبات نسبی قیمت خودروها در بازار وجود داشت.
    این فعال صنفی یادآور شد: چنانچه در سال های گذشته مجوز متناسب سازی نرخ ارز با شرایط روز داده می شد، امروز شاهد ارقام ارز فعلی در بازار نبودیم و
    این موضوع درخصوص نرخ بنزین نیز صدق می کند.
    نجفی منش یادآور شد: سال های گذشته شاهد بودیم هر کجا دولت به منظور سامان بخشی امور در امر قیمتگذاری دخالت کرد، کار بهبود پیدا نکرد.
    وی خاطرنشان کرد: سال های گذشته سرمایه گذاری زیادی در صنعت خودرو انجام شد و در زمینه داخلی سازی نیز گام های خوبی برداشته شد، به طوری که اکنون بیش از 700 هزار نفر در آن اشتغال به کار دارند و ارزش افزوده بالایی دارد.
    رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تاکید کرد: لازم است با اصلاحات و ارتقای داخلی سازی این صنعت را حفظ کنیم، زیرا واردات خودرو نیازمند ارزبری بالایی است.
    وی پیرامون درخواست خودروسازان از دولت برای تامین 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات گفت: زمانی شاهد بودیم دولت برای مالباختگان موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز مشابه چنین مبلغی را به شکل بلاعوض اختصاص داد، هرچند از دولت برای صنعت خودروسازی چنین تقاضایی وجود ندارد، اما حداقل به روز شدن قیمت ها مطابق با شرایط بازار، مورد انتظار است.
    نجفی منش دلیل اصلی افزایش قیمت خودروها را رشد قیمت مواد اولیه داخلی از جمله آلومینیوم، مس، فولاد و محصولات پتروشیمی برشمرد؛ به طوری که رشد سه تا چهار برابری را در ماه های گذشته داشتند، در حالی که نرخ ارز 2.5 برابر بود.
    وی خواستار آن شد که دولت در این زمینه سیاستی اتخاذ کند و گفت: اتاق بازرگانی نیز در این زمینه بیانیه ای 10 ماده ای تنظیم کرده تا صادرات مواد اولیه از معافیت های لازم برخوردار نباشد و ترتیبی اتخاذ شود که فروش این محصولات در بازار داخل برای شرکت ها جذابیت داشته باشد.
    این مقام صنفی اضافه کرد: منطقی نیست یک شرکت تولیدکننده مواد اولیه پتروشیمی سود 60 تا 70 درصدی در این شرایط کسب کند، اما تولید خودروسازان با ضرر و زیان همراه باشد و باید تعادلی در این زمینه ایجاد شود.
    به گزارش ایرنا، پیش از این «سعید لیلاز» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفته بود: صنعت خودروسازی برای مقابله با تحریم ها به آزادسازی قیمت ها و حفظ اشتغال نیازمند است.
    وی تصریح کرد: تعیین قیمت خودروها برپایه حاشیه بازار، موجب می شود تا میزان تولید هم به 800 هزار دستگاه در سال کاهش یابد و قادر به حفظ اشتغال خواهیم بود و پس از آن بتدریج اصلاحات در این صنعت را آغاز خواهیم کرد.
    سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران تا بیست و یکم دی ماه از ساعت 10 تا 18 در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو