فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو تهران ۹۷ (۴۴)

یک کارشناس صنعت خودرو پیشنهاد کرد:ضرورت ترسیم نقشه راه خودکفایی در صنعت خودرو

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: باید نقشه راه خودکفایی در انجمنی به همین نام در کنار انجمن های خودروسازان، قطعه سازان و خدمات پس از فروش ترسیم شود.

یک کارشناس صنعت خودرو پیشنهاد کرد:ضرورت ترسیم نقشه راه خودکفایی در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲:۰۰

    شاهین خدامی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با تاکید بر ضرورت خودکفایی در صنعت خودرو گفت: باید در این مسیر به دقت پیش رفت و هرچند تا به امروز در صنعت خودرو اقدامات و زحمات بسیاری انجام و فناوری های خوبی شکل گرفته و وارد شده اما همچنان همگرایی در خودکفایی صنعت خودرو جای بحث دارد.
    وی افزود: براین اساس لازم است نقشه راه خودکفایی در مکانی و انجمنی ترسیم و در این مسیر از متخصصان قطعه سازی خودروسازی و خدمات پس از فروش استفاده شود.
    وی ضروت اولیه در این مسیر را شناسایی پتانسیل های موجود دانست و تصریح کرد: هر شرکت خارجی که در ایران فعالیت داشته به این موضوع اذعان داشته که ایران در تولید برخی قطعات از کیفیت بالایی برخوردار است براین اساس اجازه ساخت داخل بسیاری از قطعات به سازندگان داخلی داده شد و حتی شرکت های اروپایی با ارسال کارشناس هایی نسبت به ارزیابی قطعه سازان داخلی اقدام کردند و هم اکنون در موقعیتی قرار گرفتیم که نیازمند همگرایی با هدف رسیدن به خودکفایی هستیم.
    خدامی ادامه داد: لازم است در کنار انجمن خودروسازان، قطعه سازان ، خدمات پس از فروش و دانش بنیان انجمن خودکفایی صنعت خودروسازی تاسیس شود چرا که با وجود داشته های خوبی که داریم ، همگرایی دیده نمی شود.
    این کارشناس صنعت خودرو با بیان این که فارغ از مسائلی که در صنعت خودرو وجود دارد باید بدانیم که سرمایه های خوبی در صنعت خودرو وجود دارد، ادامه داد: با توجه به چنین شرایطی وظیفه مسئولان ایجاد همگرایی است این در حالیست که بسیاری از قطعه سازان فناوری خاصی را ایجاد و یا وارد کردند و حال نباید با بحث خودکفایی کارشناس متخصص را در مسیر نادرست قرار دهیم بلکه باید نقشه راهی تدوین ودر فازهای مختلف نسبت ب اجرای آن اقدام کنیم.
    وی با طرح این پیشنهاد که شاید لازم باشد جهاد خودکفایی صنعت خودرو در سه فاز اجرایی شود، اظهار کرد: باید نقشه راه در فازهای مختلف انجام شود و در نخستین اقدام لازم است نسبت به شناسایی فعالان این حوزه، قابلیت ها و پتانسیل ها اقدام کرده و ارزیابی های لازم را انجام داد و از سوی دیگر دولت و بخش خصوصی برای راه اندازی انجمن خودکفایی صنعت خودروسازی دست به دست هم دهند تا متخصصان کشور این انجمن با تدوین نقشه راه پیش روند.
    خدامی تاکید کرد: خودروسازان نباید به تنهایی سراغ خودکفایی بروند چرا که خودکفایی هزینه هایی دارد که میزان تیراژ فقط پاسخگوی آن ها خواهد بود. ما ناگزیر به طراحی و تولید موتور ، گیربکس و قطعات مشترک هستیم این اشتراک سازی باید با هم دیده شود تا ساخت داخل معنا پیدا کند.
    به گفته این کارشناس صنعت خودرو، ظرفیت یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در کشور با صادرات خودکفایی را به صرفه خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو