فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۳ هزار نفر در استان‌های برفی امدادرسانی شدند

عصر خودرو- ییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از سه هزار و ۲۱۵ مسافر زمستانی گرفتار در برف و کولاک در ۱۳ استان‌ کشور خبر داد.

بیش از ۳ هزار نفر در استان‌های برفی امدادرسانی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسانی هلال احمر در 48 ساعت گذشته در سراسر کشور، افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات برف و کولاک مسافران زمستانی را در استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را با مشکلاتی همراه کرده است.
    وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادگر و نجاتگر هلال احمر در دو روز گذشته به سه هزار و 215 نفر از متاثرین برف و کولاک امدادرسانی شد و هزار و 269 نفر از مسافران زمستانی گرفتار در برف و کولاک جاده ها و محورهای کوهستانی سراسر کشور نیز خدمات اسکان اضطراری و موقت را دریافت کردند.
    رییس سازمان امداد و نجات به امدادرسانی در 48 محور کوهستانی اشاره کرد و گفت: 259 خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است. 237 نیرو‌ی امدادی در قالب 67 تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند.

    * عملیات مقابله با سیل و آب گرفتگی در 6 استان کشور در حال انجام است
    سلیمی به وقوع سیل در 6 استان کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در 48 ساعت گذشته استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.
    سلیمی با یادآوری امدادرسانی در 15 شهر و روستا، افزود: در این مدت به 280 نفر امدادرسانی شد و 6 نفر به مناطق امن منتقل شدند.
    وی به برپایی پنج دستگاه چادر اشاره کرد و گفت: 45 نفر اسکان اضطراری دریافت کردند و از 20‌ واحد مسکونی آب تخلیه شد.
    رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: 78 نیرو‌ی امدادی در قالب 16 تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و تاکنون 150 تخته پتو، 50 تخته موکت و 472 قوطی کنسرو در مناطق یاد شده، توزیع شد.
    سلیمی از عموم هموطنان و مسافران زمستانی خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت در سراسر کشور با شماره 112 تماس بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو