فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان حمایت با تشریح نحوه محاسبه آورده مشتریان تاکید کرد

قیمت های اعلامی در موعد تحویل، مبنای قیمت گذاری خودروها

عصر خودرو- رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مبنا و ملاک تعیین قیمت، قیمت اعلامی از سوی خودروساز است که البته برخی از خودروسازان ، قیمت خود را در ماه هایی از سال اعلام نکرده اند.

قیمت های اعلامی در موعد تحویل، مبنای قیمت گذاری خودروها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عباس تابش در جمع معترضان خودروهای ثبت نامی در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر سر رسید خودرویی در 30 مهرماه بوده باید قیمت براساس همان تاریخ تعیین شود اما شرکت ها قیمت تمام شده محصولات پرتیراژ خود نظیر 206, پراید و... را به سازمان اعلام کردند که این قیمت ها بیش از قیمت حال حاضر بوده و اسناد آن نیز موجود است.
    وی ادامه داد: به خودروساز اعلام شد اگر قیمت تمام شده به هر دلیل مانند افزایش نرخ ارز تغییر کرد باید به سازمان اعلام کنند تا سازمان بر اساس نرخ جدید اقدام به قیمت گذاری کند.
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با تاکید بر این که افزایش قیمت مشمول محصولاتی که موعد تحویل آن ها تا 31 مرداد است نخواهد شد، تصریح کرد: البته فروش فوری و قطعی هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و خودروسازان موظف هستند بابت تاخیر در تحویل 12درصد و بابت مشارکت 18 درصد سود پرداخت کنند که در مجموع 30درصد سود به مشتری پرداخت خواهد شد.
    تابش در ادامه با اشاره به نحوه محاسبه آورده مشتریان نیز گفت: تهاتری بین ارزش پول مشتری و قیمت جدید محصولات در کارخانه انجام خواهد شد که نتیجه آن افزایش 30درصدی قیمت اصلی خودرو براساس ستاد تنظیم بازار بوده است.
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت تمام مشمولان افزایش قیمت را از تاریخ اول شهریور لغایت 10 دی ماه امسال اعلام و اظهار کرد: خودروهای با موعد تحویل این تاریخ مشمول23درصد +قیمت تیرماه خواهد بود و اگر قیمتی به جز این فرمول از سوی خودروساز اعلام شده پرونده آن شرکت به تعزیرات ارسال خواهد شد.
    تابش افزود: آورده خریداران خودروهای غیر مشمول افزایش قیمت نیز به روز محاسبه می شود و جریمه تاخیر به مشتری پرداخت و مابقی پول در 3 قسط 2ماهه پرداخت خواهد شد.
    رئیس سازمان حمایت گفت: همه خودروهایی که مشمول قیمت گذاری از سوی شورای رقابت نیستند مانند هاوال,بسترن,برلیانس ها و .... مشمول قیمت گذاری اعلام شده خواهند بود.
    تابش با اشاره به قیمت گذاری سیتروئن C3 نیز اظهار کرد: قیمت این خودرو در ابتدا 242 میلیون تومان اعلام شد که با اعتراض سازمان حمایت 16 میلیون تومان تخفیف در نظر گرفته شد که با اعتراض دوباره و دریافت اسناد قیمت به 173 میلیون و 390 هزار تومان کاهش یافت که با افزایش 51 درصدی آورده مشتری و کاهش5 میلیون تومانی سود مشارکت و جرایم تاخیر قیمت خودرو در نهایت 200 میلیون تومان اعلام شد.
    معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در خصوص هاوال و گروه رنو که به دلیل تحریم ها با کمبود قطعه مواجه شده اند نیز گفت: این خودروها که به تعداد پیش فروش ها قطعه ندارند باید براساس اولویت ثبت نام تحویل داده شوند . خودروساز باید در هرصورت مشتری را راضی کند در غیر این صورت سازمان حمایت به صورت جدی با خودروساز برخورد خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار