فونیکسریمکسبهتام

اعتصاب کارگران لهستانی کارخانه آئودی برای افزایش حقوق

عصر خودرو- کارگران فعال در یکی از کارخانه‌های شرکت آئودی در لهستان روز گذشته ـ جمعه ـ در یک اعتصاب دو ساعته از مدیران خود درخواست کردند که میزان حقوق خود را با حقوق کارگران در سایر کارخانه‌های آئودی در کشورهای غربی یکسان سازی کنند.

اعتصاب کارگران لهستانی کارخانه آئودی برای افزایش حقوق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد که بسیاری از کارگران فعال در یکی از کارخانه‌های شرکت خودروسازی آئودی در لهستان از حقوق خود ناراضی بوده و به همین دلیل نیز روز گذشته ـ جمعه ـ به نشانه اعتراض برای مدت زمان دو ساعت دست از کار کشیده و دست به اعتصاب کوتاه‌مدتی زدند.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط رویترز، این کارگران از مدیران کارخانه خود و مقامات بلندپایه این خودروساز آلمانی درخواست کرده اند که میزان حقوق دریافتی آنها باید همانند کارگرانی باشد که در سایر کارخانه های آئودی در کشورهای اروپای غربی باشد.

    در واقع آنها از مدیران خود می‌خواهند که با توجه به زندگی و سکونت در منطقه یورو و اتحادیه اروپا، حقوق کارگران لهستانی نباید با حقوق کارگران آلمانی و سایر کشورهای اروپای غربی تفاوتی داشته باشد و در صورتی که میان کارگران فعال در کارخانه های یک شرکت در کشورهای مختلف تفاوتی وجود داشته باشد، غیرمنصفانه و ناعادلانه خواهد بود.

    شرکت آئودی که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود، میلیاردها دلار در لهستان سرمایه‌گذاری کرده و با احداث و راه‌اندازی کارخانه بزرگی در این کشور، به تولید انبوه خودروهای موردنظر بازارهای جهانی و اروپا پرداخته است.

    اتحادیه مستقل آئودی در لهستان نیز در پاسخ به این اعتصابات اعلام کرده است که باوجود تلاش برای افزایش حقوق و بررسی دقیق درخواست کارگران مذکور، درخواست مدیران این کارخانه لهستانی برای یک افزایش 10 درصدی در میزان دستمزد کارگران و یک افزایش 10 درصدی دیگر در ژانویه 2020 میلادی را رد کرده است.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو