فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی ؛

امکان کاهش قیمت خودرو در بازار

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی تاکید شد در صورتیکه مواد اولیه اساسی صنعت خودرو به نرخ ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار بگیرد، امکان کاهش قیمت خودرو در بازار وجود خواهد داشت.

امکان کاهش قیمت خودرو در بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، به گفته محسن صالحی نیا، معاون سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت با دستور رییس جمهوری قیمت خودرو شامل مواد اولیه و هزینه های تولید این محصول براساس نرخ ارز مبادله ای محاسبه خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر مواد اولیه اساسی صنعت خودرو مانند مس، فولاد، آلومینیوم و پتروشیمی به نرخ ارز آزاد در بورس کالا عرضه شده و قطعه سازان و خودروسازان مواد اولیه مورد نیاز را از این بازار تامین می کنند.براساس دستور رییس جمهوری مقرر شد ارز مبادله ای نیز در اختیار خودروسازان و قطعه سازان قرار گیرد. با توجه به آنکه در حال حاضر بخش اعظم قطعه سازان و خودروسازان از ارز آزاد برای خرید مواد اولیه خارجی استفاده می کنند، این اقدام نیز تاثیر مثبتی در کاهش هزینه های تولید خودرو در کشور خواهد داشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/25158

    تغییر شیوه نرخ‌گذاری، قیمت خودرو را تا 5 میلیون تومان افزایش داد
    شش سال پیش در چنین روزی با مطرح شدن بحث موافقت رئیس‌جمهور با تعیین قیمت خودروهای داخلی براساس ارز مبادله‌ای و همچنین با رشد نرخ ارز آزاد، قیمت خودرو در بازار 300هزار تا 5میلیون تومان افزایش یافت. در حال حاضر فروشندگان با اکراه نسبت به فروش خودروهای خود اقدام می کنند که این مسئله باعث افزایش 300 هزار تا 5 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در بازار شده است در این راستا قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 با افزایش 2 میلیون تومانی طی یک هفته اخیر به 30 میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز 1.5 میلیون تومان افزایش داشته و در حال حاضر 35.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.افزایش قیمت پژو 206 تیپ 6 و پژو 206 صندوق دار مدل V20 نیز حدود 1.5 میلیون تومان بوده و هم اکنون این خودروها به ترتیب 41 و 30 میلیون تومان به خریداران عرضه می شوند. افزایش قیمت پژو 207 دنده اتوماتیک و نوع معمولی این خودرو نیز یک میلیون تومان بوده به طوری که در حال حاضر این دو محصول به ترتیب 46 و 37 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.
    http://www.asrekhodro.com/News/25177

    تخلف محرز واردکنندگان
    شش سال پیش در چنین روزی خلف آشکار شرکت‌های وارد‌کننده خودرو عرصه را بر مشتریان خودروهای مذکور تنگ کرده که مراجع رسیدگی به تخلفات این شرکت‌ها توصیه‌های عجیبی برای رفع مشکلات مشتریان ارائه می‌دهند. طی حدود یک ماه گذشته ثبت سفارش و واردات خودروهای 1800 سی سی به بالا متوقف شد این در حالی است که برخی از شرکت های وارد کننده خودرو هم اکنون با پیش فروش خودروهای 1800 به بالا وعده تحویل یک ماه تا چهار ماه را به مشتریان می دهند.
    اما تخلف دیگر این شرکت ها عدم تحویل به موقع خودروهای ثبت نامی است که مشتریان از ابتدای سال نسبت به خرید آنها اقدام کرده اند. در این زمینه برخی از خریداران خودروهای یاد شده با تماس های مکرر خود با دفتر روزنامه عنوان می کنند که نمایندگی ها با توجه به عدم تحویل خودروی ثبت نامی، پیشنهاد می کنند که مشتریان خودروی جایگزین تحویل بگیرند یا اینکه مبالغ هنگفتی را بابت تحویل خودرو طلب می کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/25154

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم