فونیکسریمکسبهتام

فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد

عصر خودرو- فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در کشور سوئد از سال ۲۰۳۰ میلادی ممنوع خواهد شد.

فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبریی«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    اشتفان لفون، نخست وزیر جدید سوئد روز گذشته هم زمان با اعلام برنامه‌های دولت و کابینه جدید دولت این کشور، خاطرنشان کرد که از سال 2030 میلادی فروش خودروهای صفر کیلومتر بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع اعلام خواهد شد.

    سوئد در کنار سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا نقش پررنگ و بسزایی در کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین ایفا کرده و در همین راستا نیز قوانین و مقررات سخت گیرانه و جدیدی را بر روی صنایع خودروسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل وضع کرده‌اند تا در اتخاذ سیاست‌های زیست محیطی پیشرو باشند.

    نروژ نیز پیشتر اعلام کرده بود که استفاده از خودروهای با سوخت فسیلی را که شامل وسائل نقلیه بنزینی و دیزلی می‌شود، از سال 2025 میلادی ممنوع اعلام کرده بود.

    دانمارک نیز در یک تصمیم و اقدام مشابه اعلام کرده بود که از سال 2030 میلادی ورود خودروهایی که تماما از موتورهای بنزینی و دیزلی بهره می‌برند، به خیابان‌های این کشور ممنوع خواهد شد.

    بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت  The Local Sweden، در حال حاضر نیمی از خودروهای صفر کیلومتر و جدیدی که مجوز ورود به سامانه حمل و نقل و خیابان‌های سوئد را کسب می‌کنند، علاوه بر موتورهای مبتنی بر سوخت‌های فسیلی، به موتورهای الکتریکی و برقی نیز تجهیز شده‌اند.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو