فونیکسریمکسبهتام

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است

پلیس: شهرداری عوارض را ملغی کند

عصر خودرو- اخذ عوارض غیر قانونی از سوی شهرداری در محدوده زوج و فرد در صورتی رخ داده که غیرقانونی بودن آن از سوی عضو شورای شهر نیز تأیید شد؛ اما همچنان شهرداری در سکوت بسر می‌برد.

اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا ضمن اعلام این مطلب که دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد مبنای حقوقی ندارد، اظهار داشت: براساس بند یک صورتجلسه شماره  48 شورای حمل و نقل ترافیک مورخ 2 دی 96 مقرر شد در راستای مدیریت ترافیک و در اجرای ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از ابتدای سال جاری ورود یا تردد همه وسایل نقلیه به استثنای وسایل نقلیه مجاز از ساعت 6:30 صبح تا 19 در محدوده طرح ترافیک ممنوع شده و در صورت تردد غیرمجاز مشمول پرداخت جریمه شود.
    سرهنگ ترحمی با اعلام اینکه براساس صورتجلسه مذکور، پرداخت عوارض، تنها مشمول محدوده طرح ترافیک بوده نه طرح زوج و فرد، تصریح کرد: بهتر است که شهرداری پیرامون ملغی کردن اخذ عوارض در طرح زوج و فرد به طریق قانونی اقدامات بایسته و شایسته را انجام دهد؛ چرا که پلیس در این خصوص از مجاری قانونی اقدام کرده است.

    اقدام غیرقانونی شهرداری تهران و اظهار نظرهای مخاطبان فارس ادامه داشت تا اینکه بالاخره شورای شهر تهران در این خصوص واکنش نشان داد و دریافت عوارض را غیرقانونی اعلام کرد.

    محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در خصوص خبر فوق اظهار داشت: دریافت عوارض در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و شورا مصوبه‌ای در این خصوص ندارد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام این مطلب که مصوبه شورا در خصوص محدوده طرح ترافیک است، تصریح کرد: شاید در آینده در خصوص بحث زوج و فرد اقداماتی صورت گیرد،‌ اما هرگونه تغییر در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد باید توسط شورای عالی ترافیک انجام شود؛ما در شورا نرخ‌گذار هستیم. 

    علیخانی تأکید کرد: در حال حاضر دریافت هرگونه عوارض برای تردد در محدوده زوج و فرد غیرقانونی است و مبنا ندارد.

    پیگیری های خبرنگار فارس در خصوص تخلف شهرداری و اخذ غیرقانونی عوارض از شهروندان که موجب نارضایتی مردم شده است از مسئولان مربوطه ادامه دارد...

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو