فونیکسریمکسبهتام

"آلودگی هوا" چهارمین عامل خطر مرگ

عصر خودرو- مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی جهاد دانشگاهی یزد، با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ‌سازی ترافیکی برای کاهش و کنترل آلودگی هوا گفت: پیشرفت صنعتی یزد آلودگی هوا را تشدید می‌کند.

"آلودگی هوا" چهارمین عامل خطر مرگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مائده دهقانی با اشاره به این که امروزه آلودگی هوا یکی از مهمترین عوامل تهدید سلامتی و محیط زیست به شمار می‌رود، اظهار کرد: مواجهه با آلودگی هوا سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های حاد و مزمن و حتی مرگ می‌شود.

    وی با بیان این‌که آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ در دنیا است، افزود: این خطر به گونه‌ای جدی است که از هر 10 مرگ یک مرگ به دلیل آلودگی هوا رخ می‌دهد.

    مدیر مرکز خدمات تخصصی محیط زیست و آلودگی محیطی جهاد دانشگاهی یزد، گفت: به دلیل تشدید بحران آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ایران، هفته "هوای پاک" نام‌گذاری شده است تا با ایجاد آگاهی و حساسیت عمومی در راستای مقابله با زیان‌های آن اقداماتی موثر صورت گیرد.

    وی با بیان این که توجه به مقوله آموزش و فرهنگ‌سازی به عنوان گامی موثر و کارآمد می‌تواند خسارات مادی و معنوی ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: اگرچه پیشرفت چشمگیر یزد در حوزه صنعت امری مهم تلقی می‌شود، اما این موفقیت مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی هوا به همراه داشته است.

    دهقانی در ادامه به استفاده بیش از حد و غیر ضروری از وسایل نقلیه شخصی تک‌سرنشین اشاره کرد و افزود: این امر می‌تواند از علل افزایش آلودگی هوا در یزید باشد.

    وی با تاکیدبر لزوم استفاده از ابزار فرهنگ‌سازی ترافیکی برای کاهش و کنترل آلودگی هوا گفت: بسترسازی فرهنگی در بخش ترافیک و حمل‌ونقل به‌ویژه در سفرهای درون شهری می‌تواند در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر باشد.

    دهقانی استفاده از روش‌های آموزشی مناسب و ارتقای سطوح فرهنگی جامعه با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف را یکی دیگر از ابزارهای موثر در کاهش آلودگی دانست و بیان کرد: استفاده از ابزار قوانین و اجرای سخت‌گیرانه آن در بخش‌های مختلف از دیگر راهکارهای مقابله با آلودگی هوا است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری جلسات منظم و کاربردی کارگروه تخصصی آلودگی هوا وضعیت هوای استان کویری یزد بهبود یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو