فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۳۹۱»

یک کارشناس انرژی : اختصاص سهمیه بنزین به فرد به جای خودرو عادلانه تر است

عصر خودرو- یک کارشناس انرژی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین دلیل توزیع یارانه بنزین به هر فرد به جای دادن به جای هر خودرو موضوع عدالت است ، گفت: با اختصاص سهمیه بنزین به هر فرد، بخشی از مشکلات اقشار ضعیف و متوسط جامعه برطرف می شود.

یک کارشناس انرژی : اختصاص سهمیه بنزین به فرد به جای خودرو عادلانه تر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ،  حمیدرضا قریشی کارشناس انرژی  با اشاره به طرح جدید سهمیه‌بندی بنزین که گفته می‌شود سهمیه به هر فرد داده شود به جای آنکه به خودرو اختصاص یابد، گفت: اولا باید ضرورت اینکه طرحی برای کنترل مصرف بنزین در کشور فراهم شود برای مردم به طور شفاف گفته شود.

    وی ادامه داد: در قدم دوم باید طرحی اجرایی شود که حتما مردم از اجرای آن منافعی را کسب کند و این منافع برای مردم ملموس باشد.

    این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین دلیل توزیع یارانه سوخت به هر فرد به جای دادن به خودرو موضوع عدالت است خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی که هر روز مردم تورم‌های بالا را حس می‌کنند با اجرای چنین طرحی می‌تواند بخشی از مشکلات اقشار ضعیف و متوسط جامعه را پوشش دهد و پیشنهاد من این است که این طرح در دو یا سه مرحله اجرا شود.

    به گفته وی، در مرحله اول نباید اختلاف بین قیمت فروش و یارانه‌ای که در اختیار این اقشار به صورت نقدی قرار می‌گیرد زیاد باشد اما رفته رفته این مردم هستند که می‌‌بینند اگر اختلاف قیمت بنزین عرضه شده با قیمت بنزین یارانه‌ای که در اختیارشان قرار می‌گیرد بالا باشد منافع بیشتری کسب می‌کنند در این صورت خودشان تمایل دارند که این قیمت افزایش پیدا کند.

    این کارشناس انرژی با اشاره به موضوع حمل و نقل عمومی گفت: برای حمل و نقل عمومی نیز گرچه موارد مختلفی از قبیل دادن سهمیه‌های بیشتر مطرح است اما به نظرم باید این بخش را به سمت استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند CNG جای داد هرچند که می‌توان در قدم اول برای این بخش نیز سهمیه‌ای جداگانه نیز در نظر گرفت اما درنهایت انتظار ما این است که بخش حمل و نقل عمومی به سمت مصرف CNG حرکت کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو