فونیکسریمکسبهتام

دولت سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می کند؛

کیانپور: طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح توزیع روزانه یک لیتر به هر ایرانی، نه تنها هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند، بلکه انگیزه را از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می گیرد.

کیانپور: طرح سهمیه‌بندی بنزین مردم را فقیر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به مطرح شدن طرح سهمیه‌بندی بنزین در مجلس، گفت: در شرایط کنونی طرحی مانند طرح سهمیه بندی بنزین نه تنها به نفع مردم و سطح پایین جامعه نیست، بلکه اینگونه اقدامات و سیاست ها، بر افزایش فقر در در کشور و تشدید تضاد طبقاتی اثرگذار خواهد بود.

    توزیع روزانه بنزین در کشور به گسترش فقر می انجامد

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در ادوار گذشته، سیاست دولت ها همواره توزیع پول و اعتبار میان مردم بوده و قطعا این رویکرد اقدامی اشتباه و بر ضد اقتصاد جامعه است، زیرا با این استراتژی و اقداماتی مانند توزیع روزانه بنزین، به جای توزیع ثروت در میان مردم، فقر گسترش داده می شود.

    وابستگی مردم به یارانه تنها نتیجه اجرای قانون هدفمندی/ اعتبارات کلان باید در حوزه تولید هزینه شود

    وی گفت: امروز به جای اختصاص اعتبارات کلان در حوزه صنایع، تولید و اشتغال، تنها به دنبال توزیع پول میان مردم هستیم، از طرف دیگر در دهه 80، قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور اجرایی شد که هدف اصلی آن ساماندهی یارانه ها و اختصاص بودجه به بخش هایی مانند صنعت و تولید کشور بود، اما این سیاست به سرانجام نرسید و امروز از این قانون تنها توزیع پول به مردم باقی مانده و عملا دهک های بیشتری به بودجه کشور وابسته شدند.

    متأسفانه هر دولتی متناسب با تفکرات و رویکردهای خود سیاست های جدیدی را در حوزه های مختلف اقتصادی اجرایی می کند، این در حالی است که مردم در این امور تصمیم گیری نمی کنند، اما در کشوری مانند سوئیس مردم پس از برگزاری رفراندوم با دریافت یارانه نقدی مخالفت کرده و ترجیح دادند که این اعتبار برای تقویت اقتصاد و صنعت کشور هزینه شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: متأسفانه هر دولتی متناسب با تفکرات و رویکردهای خود سیاست های جدیدی را در حوزه های مختلف اقتصادی اجرایی می کند، این در حالی است که مردم در این امور تصمیم گیری نمی کنند، اما در کشوری مانند سوئیس مردم پس از برگزاری رفراندوم با دریافت یارانه نقدی مخالفت کرده و ترجیح دادند که این اعتبار برای تقویت اقتصاد و صنعت کشور هزینه شود.

    کیانپور گفت: متأسفانه مسئولان در ایران به جای آنکه به دنبال افزایش درآمد خانوارها و افزایش تولید ناخالص ملی باشند، تنها به دنبال توزیع پول هستند که این مشکلات اقتصادی بسیاری را برای کشور به دنبال دارد که افزایش نقدینگی یکی از معضلات این حوزه به شمار می آید، البته موضوع سهمیه بندی سوخت از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است.

    دولت سالانه 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می کند

    وی با اعلام اینکه دولت سالانه 900 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان پرداخت می کند، گفت: به طور حتم تا زمانی که مشکلات اقتصادی به صورت ریشه ای حل نشود، اختصاص یارانه تنها بر مشکلات کشور می افزاید و مردم به جای ثروتمند تر شدن، هر روز فقیرتر می شوند.

    طرح توزیع روزانه یک لیتر به هر ایرانی هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من طرح هایی مانند توزیع روزانه یک لیتر به هر ایرانی، نه تنها هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند، بلکه انگیزه را از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می گیرد، از این رو بهترین رویکرد و سیاست، تقویت فرهنگ جهادی، افزایش تولید ناخالص ملی، تقویت ارزش پول ملی، سازندگی و توسعه تولید است.

    تحریم ها بهترین فرصت برای بازسازی کلان اقتصاد داخلی است

    وی گفت: قطعا تحریم ها بهترین فرصت برای بازسازی کلان اقتصاد داخلی، جذب سرمایه گذاران و توجه به دانش داخلی است که باید این موارد مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اجرای قانونی مانند طرح سهمیه بندی بنزین جزء از بین بردن سرمایه های کشور، عایدی برای مردم نخواهد داشت، از این رو من به عنوان وکیل ملت اعلام می کنم که مسئولان باید از توزیع بدون هدف منابع و سرمایه های کشور دست برداشته و در جهت تقویت صنعت، ایجاد اقتصاد درون زا و افزایش اشتغال در کشور با هدایت سرمایه ها به این حوزه اقدام کنند./

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو