فونیکسریمکسبهتام

قنبری معاون پار لمانی شهرداری مطرح کرد:

خودروهای هیبرید بهترین راه حل برای کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- معاون پارلمانی شهردار تهران با تاکید براینکه از حضور بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل عمومی با خودرو های هیبرید و برقی استقبال می کند،گفت: اگر بخش خصوصی واقعی سرمایه لازم و امکان واردات خودرو ها و موتورسیکلت های هیبرید را داشته باشد شهرداری از آن حمایت خواهد کرد.

خودروهای هیبرید بهترین راه حل برای کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از روابط عمومی پاکرو ،داریوش قنبری گفت: امروز بهترین راه‌حل برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها جایگزین کردن خودروهای هیبریدی و برقی به جای خودروهایی است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، چرا که بخش اعظمی از آلودگی هوای کلانشهرها به سوخت‌های فسیلی باز می‌گردد.به طور یقین یکی از راهکارهای حل معضل آلودگی هوا توسعه و ورود خودور های هیبرید و برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.
    معاون پارلمانی شهردار تهران،با بیان اینکه شهرداری برای فرهنگسازی درجهت استفاده از وسایل نقلیه پاک تلاش می‌کند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و تاثیری که بر سلامت شهروندان دارد، شهرداری تهران استفاده از خودرو های پاک را در صدر اولویت‌ها خود قرار داده است.
    وی به نبود زیر ساخت های استفاده از خودرو های هیبرید و برقی اشاره کرد و اظهاراشت: متاسفانه زیر ساخت های لازم برای خودروهای هیبرید و برقی وجود ندارد و از برنامه ها و کارهایی که شهرداری در کنار سایر سازمان ها باید برای ورود این خودور ها به حمل و نقل عمومی کشور انجام دهد این است که ایستگاه های شارژ این نوع خودورها را توسعه دهد.
    قنبری ادامه داد: باید به سمت استفاده از خودرو هی هیبرید و برقی در حمل و نقل عمومی حرکت کنیم چرا که در حال حاضر در دنیا از تکنولوژی های روز دنیا که همان استفاده از خودرو های هیبرید و برقی است در حمل و نقل عمومی و حتی خودرو های شخصی مورد استفاده قرا می گیرد.
    معاون پارلمانی شهرداری گفت: منابع مالی شهرداری محدود بوده و امیدواریم با در اولویت گرفتن این موضوع، منابع بیشتری به شهرداری تخصیص پیدا کند تا این انتظار به حق شهروندان تهرانی محقق شود و در پی آن بتوانیم شاهد کاهش آلودگی هوای پایتخت و افزایش ضریب سلامت شهروندان باشیم.
    وی افزود: شهرداری تهران برای ترغیب شهروندان برای استفاده از خودرو های هیبرید تمهیداتی را در نظر گرفته است که از آن جمله آنکه در طرح ترافیک سال جاری اعلام کرده است دارندگان خودورهای هیبرید می توانند طرح ترافیک را با نصف قیمت سایر خودروها دریافت کنند.
    قنبری اظهارداشت:شهرداری تهران این آمادگی را دارد در صورت تخصیص منابع مالی از سوی دولت با استفاده از فضا های خالی در سطح شهر با ایجاد ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و هیبرید به توسعه زیرساخت های این نوع خودروها اقدام کند تا با کمک این خودروها بتوان بخشی از آلودگی هوا را کاهش داد.
    معاون پارلمانی شهرداری در پاسخ به این سوال که اگر بخش خصوصی امکان واردات خودروهای هیبرید را داشته باشد آیا شهرداری از آن حمایت خواهد کرد؟ با تاکید براینکه شهرداری از حضور بخش خصوصی برای توسعه حمل و نقل عمومی استقبال می کند، گفت: واقعیت این است که شهرداری منابع لازم را به لحاظ مالی ندارد؛ اگر بخش خصوصی واقعی سرمایه لازم و امکان واردات خودرو ها و موتورسیکلت های هیبرید را داشته باشد شهرداری آمادگی همکاری و حمایت از بخش خصوصی را برای توسعه حمل و نقل عمومی با این خودرو ها را دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو