فونیکسریمکسبهتام

توسط دو نماینده نام‌آشنای مدیران‌خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی برگزار شد

تجربه رانندگی با لوکس‌ترین سدان چری در ایران

عصر خودرو - در پیست اتومبیلرانی آزادی، مراسم تست درایو لوکس‌ترین محصول مدیران‌خودرو توسط دو نماینده این شرکت برگزار شد.

تجربه رانندگی با لوکس‌ترین سدان چری در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودور»، روز پنج‌شنبه،یازدهم بهمن‌ماه و دقیقا یک روز بعد از رونمایی رسمی از آریزو6، شرکت مدیران‌خودرو از طریق دو نماینده خود مراسم تست‌درایوی را برای این خودرو در پیست اتومبیلرانی آزادی ترتیب داد تا مشتریان با این خودرو از نمای نزدیک آشنا بشوند. این خودرو که از یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد و قدرتی معادل 147 اسب بخار تولید می‌کند با قیمتی معادل 289.7هزار تومان از سوی مدیران‌خودرو به فروش می‌رسد.

اگر دیتاهای فنی روی کاتالوگ را کنار بگذاریم، آریو 6 با توجه به CVT بودنش، بسیار پرشتاب و قدرتمند است. وقتی پدال گاز را تخت می‌کنید، توربو به‌سرعت و در دور بسیار پایین وارد مدار شده و این امر باعث می‌شود که خودرو به‌سرعت شتاب بگیرد. گیربکس برخلاف انتظار، بسیار خوب عمل می‌کند، ضرایب مجازی که برای آن در نظر گرفته شده باعث می‌شوند که برخلاف حالت معمول گیربکس‌های CVT که در حالت رانندگی با گاز پر، دور موتور را تا انتهاب بالا می‌برد و عملا تعویض دنده‌ای انجام نمی‌شود، این گیربکس به‌صورت مجازی ضرایب را عوض کرده و مانع از ماندن موتور در دورهای بالا می‌شود.
از بحث‌های فنی که بگذریم، از نظر طراحی، زبان این خودرو با برادران هم نوع خود فرق می‌کند. این تغییر را به سرعت و در اولین دیدار می‌توانید تشخیص دهید. استفاده از پنل لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه و سیستم صوتی از جمله اصلی‌ترین تغییراتی است که نمای داخلی آریزو6 را از رقبای خود متمایز می‌کند. طراحی یکپارچه داشبورد و سیستم داخلی، نمای بسیار جذابی به کابین این خودرو به‌خصوص در تاریکی می‌بخشد.
فاکتورهایی که روی کاغذ می‌خوانید با چیزهایی که در مواجهه با خودرو متوجه می‌شوید متفاوت است. بر روی کاغذ این موتور با نمونه نصب شده روی آریزو5توربو یکسان است ولی در عمل هماهنگی موتور و گیربکس بسیار بهتر شده است و بنابراین شتاب خودرو نیز بهتر است. به‌واسطه گشتاور بالایی که در دورهای پایین هم از طریق توربو برای شما فراهم می‌شود، رانندگی با این خودرو در پیست بسیار نیازمند وجود سیستم کنترل پایداری است. ESP نصب شده روی آریزو6 بسیار فراتر از انتظار عمل می‌کند. با کوچکترین احساسی از هرزگردی، کنترل پایداری وارد مدار شده و به‌سرعت خودرو را کنترل می‌کند. از جمله بازخوردهایی که در گفت‌وگو با کسانی که در پیست خودرو را تست کردند بدست آمد، می‌توان به زیبایی طراحی داخلی، شتاب خوب، فرمان‌پذیری خوب، کنترل پایداری و ترمزهای بسیار قابل اعتماد و همچنین سیستم تهویه قوی آن اشاره کرد.

 

*روزبه نوروزیان

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو