فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت:

هیچ خودرویی نباید در پارکینگ ها انبار شود

عصر خودرو- معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت با تاکید بر رفع دغدغه های مردم از سوی خودروسازان گفت: برای تولید‌کنندگان خودرو در بخش‌خصوصی ، تسهیلات سرمایه در گردش از محل اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته به صنایع کوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است.

هیچ خودرویی نباید در پارکینگ ها انبار شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از وزارت صنعت ، فرشاد مقیمی در نشست تخصصی کمیته خودرو که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولیدکنندگان، مدیرکل دفتر دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت و مدیران شرکت های خودروساز برگزار شد، گفت: با توجه به میزان تولید و اشتغال ایران خودرو و سایپا ، 4هزار میلیارد تومان اعتبار برای این دو خودرو ساز اختصاص یافته است و برای سایر خودروسازان نیز طی هماهنگی بعمل آمده با رییس محترم جمهور از سوی وزیر محترم صنعت ، معدن وتجارت ، تسهیلاتی برای ‌تولیدکنندگان خودرو اختصاص داده خواهد شد.

    وی در ادامه با اشاره به ساماندهی وضعیت تولید خودرو خاطر نشان‌کرد: خودروسازان باید تولیدات خود را به نحوی مدیریت کنند که در اسرع وقت خودروهای ثبت نام شده از سوی مشتریان در اختیارشان قرار گیرد.

    معاون ‌وزیر‌صنعت ، معدن و تجارت تاکید‌کرد: تولیدات خودرو باید به صورت روزانه ، مستمر و همزمان با تولید در اختیار مشتریان قرار گیرد و هیچ خودرویی نباید در پارکینگ خودروسازها و نمایندگی ها دپو شود.

    مقیمی همچنین از خودروسازها خواست که با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان هماهنگ بوده و در عرضه خودرو به مشتریان براساس ضوابط اعلام شده ، اقدام نمایند.

    وی تصریح کرد: تولید‌کنندگان باید در کنار مردم قرار گرفته و نسبت به رفع تعهدات خود هرچه سریعتر اقدام کنند.

     مقیمی همچنین خطاب به خودروسازها در خصوص تحویل خودروهایی که بدلیل شرایط کنونی امکان عرضه آن ها به مشتری فراهم نیست ،گفت: خودروسازان مکلف هستند در وهله اول نسبت به تامین قطعات ، تولید و تحویل خودروهای ثبت نام شده به مشتریان اقدام کنند، اما درصورت عدم امکان اجرای این موضوع ، ارایه سبدی از کلیه محصولات تولیدی در قالب طرح جایگزین به متقاضیان از سوی خودروسازان الزامی است.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه تاکید‌کرد: چناچه متقاضیان تمایلی به انتخاب محصول از سبد ارایه شده نداشته باشند، شرکت های خودرو ساز باید نسبت به مصالحه و اخذ رضایت مشتری اقدام نمایند.

    معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به شناسایی مشکلات و چالش های صنعت خودرو گفت: سیاستگذاری مدونی برای بهبود شرایط تولید خودروسازها در نظر‌گرفته شده است و امیدواریم با تحقق این سیاست ها به سمت تولید خودرو تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه در سال آینده دست یابیم.

    مقیمی همچنین در خصوص مذاکره با شرکت های خارجی برای تسهیل فرایند تولید خودروهای خارجی که از موضوعات مطروحه در نشست بود، توضیح داد: کمیته مشترکی با بانک‌مرکزی تشکیل شده که خودروسازها می توانند طرح پیشنهادی خود را برای رفع مشکلات تخصیص ارز و نحوه همکاری با این شرکت ها در این کمیته مطرح نمایند.

    گفتنی است در این جلسه سیاست‌های کلی وزارت صنعت، معدن وتجارت در حوزه صنعت خودرو در 15 محور برای خودروسازها تبیین و اعلام شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو