فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راه ناجا:

موتورسیکلت‌سواران ۱۹ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی هستند

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راه ناجا موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده را دو چالش و معضل ترافیکی در کشور خواند و گفت: طی ۱۰ ماه گذشته، ۱۹ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی، موتورسیکلت سواران بوده اند.

موتورسیکلت‌سواران ۱۹ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ ایوب شرافتی روز سه شنبه در چهلمین برنامه جامع آموزش فرهنگ ترافیک با محوریت عابران پیاده و موتورسیکلت سواران که توسط پلیس راه استان در رشت برگزار شد، افزود: با وجود تلاش ها و اقدامات تاثیرگذار پلیس راه گیلان برای آموزش که موجب کاهش 33 نقری تعداد موتورسواران کشته شده در سوانج جاده ای طی 10 ماه گذشته شده، اما باز هم تعداد کشته شدگان موتورسیکلت سوار و عابران پیاده استان از استاندارد کشوری بیشتر است.
    وی ادامه داد: طی 10 ماه امسال، میانگین تعداد کشته شدگان موتورسیکلت سوار در گیلان 27 درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین 19 درصدی کشور، هشت درصد بیشتر است ضمن اینکه میانگین تعداد کشته شدگان عابر پیاده در کشور 9 درصد بوده که این تعداد در گیلان 14 درصد است.
    به گفته سرهنگ شرافتی، طی سال های گذشته بیش از 60 درصد آمار کشته شدگان سوانح جاده ای این استان مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده بوده که اکنون این آمار نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است.
    وی افزود: استان های گلستان و مازندران نیز بدلیل شرایط مشابه اقلیمی با گیلان از جمله نزدیک بودن شهرها و استفاده راحت تر از موتورسیکلت این فراوانی را برای موتورسیکلت دارند.
    جانشین رئیس پلیس راه ناجا تصریح کرد: با توجه به اقدامات جامع آموزشی پلیس راه و کاهش قابل توجه کشته شدگان موتورسیکلت در این استان، گیلان به عنوان استان پایلوت و الگو مدنظر باشد.
    سرهنگ شرافتی در خاتمه سخنانش، از افزایش دو درصدی تعداد کشته شدگان راه های کشور طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مردم بایستی قانون را رعایت کنند و با توجه به نقش عامل انسانی در وقوع تصادفات، رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش کشته شدگان می شود.

    **روزانه دو نفر در حوادث ترافیکی گیلان جان می بازند
    رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این مراسم گفت: روزانه دو نفر در حوادث ترافیکی در راه های استان جان خود را از دست می دهند.
    سرهنگ حسین محمدپور افزود: طی سال های گذشته 65 درصد کشته شدگان حوادث جاده ای گیلان عابران و موتورسواران بوده اند ولی پارسال، بیشترین عابر پیاده کشته شده در سوانح جاده ای کشور مربوط به گیلان بوده ضمن اینکه بیشتر قربانیان موتورسیکلت سوار در راه های کشور نیز بعد از استان فارس، سهم گیلان بوده است.
    وی همچنین به تعداد کشته شدگان موتورسیکلت سوار در راه های استان اشاره و تصریح کرد: 182 هزار و 293 موتور سیکلت پلاک دار در گیلان تردد می کند که 198 نفر از 545 نفر کشته شده در راه های استان طی سال گذشته، مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
    سرهنگ محمدپور با بیان اینکه ساعت وقوع بیشتر تصادف ها 16 تا 24 و در زمان تاریکی راه هاست، گفت: بیش از 80 درصد فوت شدگان موتورسیکلت سوار، فاقد کلاه ایمنی بوده اند ضمن آنکه 64 درصد از تصادفات جاده ای استان طی بازه سه ساله (بین سال های 94 تا 96 ) در جاده های فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.
    وی با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان موتورسوار برای برگزاری مسابقه با موتور در جاده ها حضور می یابند، از مسئولان خواست تا نسبت به احداث پیست موتورسواری اقدام کنند.
    بیش از دو هزار کلاه ایمنی نیز به شرکت کنندگان در این برنامه آموزشی که از برخی روستاهای شهرستان رشت بودند، اهداء شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط